گروه بازارپول- رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا پایان امسال بیمه‌های درمان نیز مشمول اصلاح نظام تعرفه‌ای می‌شوند، گفت: شرایط عمومی بیمه درمان در شورای‌عالی بیمه بررسی شده و در اصلاحیه جدید، بیماری‌های جدیدی جزو بیمه‌نامه تکمیلی درمان قرار گرفته است. به گزارش خبرنگارما ،جواد فرشباف ماهریان از کاهش تعداد افراد در بیمه‌نامه‌های گروهی درمان از ۵۰ به ۱۰ نفر و نیز صدور آن به صورت خانوادگی خبر داد و افزود: دلیل این کاهش آن است که بالابودن تعداد افراد در بیمه‌نامه‌های گروهی درمان تکمیلی مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی گفت: طبق مصوبات قبلی شورای عالی بیمه، بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی صادر می‌شد اما با نهایی شدن مصوبه جدید در این شورا از سال آینده هر خانواده به تنهایی نیز می‌تواند نسبت به خرید بیمه درمانی تکمیلی اقدام کند.

وی همچنین از طراحی بسته‌های ویژه‌ای خبر داد که با تصویب آن، همگان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌توانند از طریق مبالغ دریافتی از محل یارانه‌های نقدی، بیمه عمر شده و حتی سود مشارکت نیز دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، بیمه مرکزی ایران به دنبال اصلاح آیین نامه بیمه عمر برای اقشار آسیب‌پذیر است تا از طریق آن، همه مردم بتوانند با شرایطی خاص تحت پوشش بیمه عمر و مزایای ناشی از آن قرار بگیرند.

به گفته رییس‌کل بیمه مرکزی ایران، هم‌اکنون بسیاری از کارمندان و کارگران با پرداخت مبالغی به شرکت‌های بیمه، تحت پوشش بیمه عمر قرار دارند که در صورت فوت طبیعی حتی پس از پرداخت یک قسط، استفاده کنندگان می‌توانند کل سرمایه انتخابی را دریافت کنند و در صورت فوت در اثر حادثه نیز دو برابر (و در صورت درخواست چند برابر) سرمایه انتخابی به بازمانده یا استفاده کننده از این نوع بیمه پرداخت می‌شود.