گروه بورس - پیش‌بینی سود هر سهم زامیاد با کاهش ۷ درصدی برای سال ۹۰ مبلغ ۶۰۴ ریال اعلام شد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سال ۸۹ سود هر سهم خود را ۷۰۷ ریال پیش‌بینی کرده بود.

شرکت فروش سال ۹۰ را ۱۲ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین سود خالص شرکت مبلغ دو هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین سود عملیاتی شرکت یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌‌بینی عملکرد زامیاد برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی سال‌مالی ۸۹ به ترتیب فروش ۳۵ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۹ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵ درصد افزایش، درآمدهای متفرقه ۲۹۴ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر سود هر سهم را تغییر در ترکیب و تعداد تولید و فروش، افزایش هزینه‌های عمومی و اداری اغلب به علت افزایش هزینه‌ حقوق و افزایش هزینه کمیسیون فروش، استفاده از ظرفیت کامل کارخانه و در نتیجه عدم‌وجود هزینه‌های جذب نشده در تولید، افزایش استفاده از تسهیلات مالی به علت افزایش فروش اقساطی، پیش‌بینی نشدن درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین افزایش درآمد حاصل از فروش اقساطی عنوان کرده است.

زامیاد اعلام کرده که در نظر دارد ۸۸ درصد پیش‌بینی سود سال‌مالی ۹۰ را برای تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی مزبور پیشنهاد کند.