جزئیات برنامه های استقبال از نوروز در قزوین

کالسکه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در شهر قزوین به حرکت درمی‌آید

دنیای‌اقتصاد - قزوین-مهرداد نوری: شهردار قزوین از برگزاری جشنواره بزرگ ملی اسباب بازی و بازی‌های کودکان دیروز و امروز، نمایش ۱۰ نوع سفره هفت سین در سطح شهر، برپایی جشنواره لاله‌ها در بوستان مشاهیر و حرکت کالسکه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در قزوین خبر داد. مسعود نصرتی در دومین جلسه ستاد نوروزی شهرداری قزوین که در سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: در ایام نوروز سازمان زیباسازی شهرداری به تزئین و نمایش هفت سین در میادین سید حسن نصراله (سرتک)، دفاع مقدس، عارف، سبزه میدان، عدل و تزئین میدان مینودر اقدام می‌کند.

نصرتی با بیان اینکه سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری قزوین نیز تزئین و پهن کردن هفت سین درمیدان قدس با مشارکت سازمان خدمات طراحی شهرداری و تزئین فستیوالی (ویژه نمایشگاه کودک) در میادین مینودر، دفاع مقدس، تهران قدیم، سرداران و مناسب سازی و پوشاندن کارگاه المان میدان مینودر را برعهده دارد، افزود: در همین راستا شهرداری منطقه یک میدان حمل‌ونقل، شهرداری منطقه سه میدان جانبازان، سازمان مدیریت پسماندها میدان ۲۲ بهمن، سازمان میادین میدان ارتش را آذین بندی می‌کنند.

این مقام مسوول از خط کشی معابر اصلی و ورودی شهر و نصب تعدادی تابلوهای راهنمای مسیر با محوریت تابلوهای راهنمای محورهای تاریخی تا پایان سال خبر داد و افزود: سازمان تاکسیرانی شهرداری با هماهنگی مسوولان خطوط تاکسیرانی سطح شهر با حفظ نظافت و پاکیزگی تاکسی‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای خدمات‌دهی ویژه در ایام نوروز داشته و ضمن فعالیت کشیک بازرسی این سازمان، تاکسی‌های بیسیم و بانوان نیز خدمات‌دهی ویژه ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی بیلبوردهایی در ایستگاه‌های CNG با محوریت پیام تبریک ایام نوروز و بحث‌های گردشگری داشته و نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های CNG تا پایان سال بازرسی و درصورت نیاز اصلاح و مرمت شده و تابلوهای موقت راهنمای سرویس بهداشتی و نمازخانه در این ایستگاه‌ها نصب می‌شود.

وی همچنین از نصب بنر پیام تبریک سال نو در بدنه تمامی اتوبوس‌ها توسط سازمان اتوبوسرانی، فعالیت اتوبوس‌های کشیک در ایام نوروز، افزایش ساعت فعالیت اتوبوس‌ها در دهه آخر اسفند و اختصاص ۴ دستگاه اتوبوس به تورهای گردشگری به صورت رایگان خبر داد و اظهار کرد: تمامی آبنماهای میادین و بوستان‌ها توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تا پایان سال مرمت و آماده بهره‌برداری شده و ساعت کار آنها در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

وی با تصریح اینکه گل کاری فصلی در سطح شهر تا ۲۵ اسفندماه به پایان می‌رسد و جشنواره لاله‌ها از اواسط نوروز در بوستان مشاهیر آغاز به کارخواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه بوستان‌های شهدا، مطهری، ملت، بهشتی و مسافر به اسکان مسافران اختصاص یافته است، این بوستان‌ها توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز در حال آماده سازی برای این امر است و نقشه و اطلاعات گردشگری در این بوستان‌ها نصب می‌شود.

شهردار قزوین همچنین از حرکت کالسکه نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین در سطح شهر توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد و ادامه داد: سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری علاوه بر نظرسنجی از مسافران نوروزی در بوستان‌ها، به اجرای برنامه جشنواره کودک، تئاتر خیابانی، نوروز خوانی، برگزاری مراسم ویژه و... می‌پردازد.

وی با اشاره به نصب ۲۰ تابلو تبلیغاتی بزرگ (فیکسچر) با هدف فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در نظافت شهر توسط سازمان فرهنگی- ورزشی، از مشارکت سازمان‌های فرهنگی- ورزشی و زیباسازی با نیروی انتظامی، سازمان آموزش و پرورش، هلال احمر، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان درخصوص اطلاع‌رسانی در این ایام خبر داد.

این مقام مسوول با اظهار اینکه عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت توسط چند گروه مختلف با نظارت مناطق سه‌گانه شهرداری در حال اجراست، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی این امر تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

نصرتی در پایان از برگزاری جشنواره و نمایشگاه بزرگ و ملی اسباب بازی و بازی‌های کودکان دیروز و امروز از چهارم تا پانزدهم فروردین ماه در مجموعه بزرگ تاریخی سعدالسلطنه خبر داد.