رقابت داغ مجموعه‌های طنز

امسال هم رقابت اصلی در تلویزیون برای جذب مخاطب بیشتر میان مجموعه‌هایی است که حال و هوای طنز دارند و هریک به تنهایی می‌توانند آمار مخاطبان شبکه‌شان را افزایش دهند. به گزارش مهر، بسته‌ای که تلویزیون قرار است نوروز ۹۰ پیش چشمان مخاطب قرار دهد، تفاوت چندانی با سال‌های قبل ندارد، چند مجموعه طنز و تعدادی فیلم سینمایی خارجی و ایرانی در کنار ویژه‌برنامه‌های ترکیبی که معمولا به اندازه مجموعه‌ها دیده نمی‌شوند.

برگ برنده تلویزیون همیشه مجموعه‌های نوروزی هستند و رقابت اصلی در این بخش اتفاق می‌افتد، آن هم بین مجموعه‌سازانی که از این فرصت عالی استفاده می‌کنند تا مخاطب بیشتری جذب کنند، در سال‌های اخیر بازار مجموعه‌های تلویزیونی در دست کارگردان‌های طنز است، سعید آقاخانی چهره تازه این حوزه است که در غیبت رضا عطاران و مهران مدیری تلاش می‌کند جایگاه خود را تثبیت کند، مجموعه «زن بابا» سال قبل یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های نوروزی پارسال بود.

امسال هم سعید آقاخانی و گروهش نوروز مجموعه‌ای روی آنتن دارند، مجموعه «راه در رو» از شبکه سه پخش می‌شود و بازیگران آن مهران غفوریان، سعید آقاخانی، مرجانه گلچین، احمد پورمخبر، امیر غفارمنش و... هستند.

می‌توان از همین حالا «راه در رو» را یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نوروز ۹۰ دانست. مجموعه بعدی که احتمالا پربیننده خواهد بود، «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم است، این مجموعه هم حال و هوای طنز دارد و به نظر می‌رسد قصه‌اش در طبقه پایین جامعه روایت می‌شود.

«پایتخت» یکی از پربازیگرترین مجموعه‌های نوروزی است، محسن تنابنده، علیرضا خمسه، پوریا پورسرخ، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، سمیرا حسن پور، سارا و نیکا فوقانی‌اصل، خسرو احمدی، رضا بنفشه خواه، کیانوش گرامی، فرهاد بشارتی، حسین توشه، نعیمه نظام‌دوست، افشین سنگ‌چاپ، آرش نوذری و... بازی دارند. سیروس مقدم عمده شهرتش را به خاطر مجموعه‌سازی در حوزه اجتماعی دارد، باید دید تجربه نوروزی او که مایه‌های طنز دارد می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد؟مجید صالحی هم برای نوروز شبکه تهران مجموعه کارگردانی کرده است، این بازیگر طنز مدتی است به کارگردانی هم روی آورده و اگرچه آثارش چندان ویژگی و امتیازی نداشته‌اند؛ اما توانسته‌اند دوستداران طنزهای تلویزیونی را پای تلویزیون بنشانند، زیبا بروفه، علی صادقی، عباس محبوب، مجید صالحی و... بازیگران این مجموعه طنز هستند.حمیدرضا صلاحمند کارگردان فیلم‌های سینمایی «زمانه»، «نیش و زنبور» و «سه درجه تب» یکی دیگر از کارگردان‌هایی است که نوروز ۹۰ با مجموعه «بچه‌ها نگاه می‌کنند» در تلویزیون حضور دارد، صلاحمند نسبت به دیگر کارگردان‌های مجموعه‌های نوروزی تجربه کمتری در تلویزیون دارد و این کار او را سخت می‌کند. «بچه‌ها نگاه می‌کنند» از شبکه دو پخش می‌شود.«نامه‌های بالدار» به کارگردانی امیر فیضی یکی دیگر از مجموعه‌های نوروزی شبکه دو است، محمود جعفری، نصرالله رادش، فرهاد بشارتی، احمدرضا اسدی، حامد کیازال، علیرضا مظفری و... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. نسل قبلی بازیگران طنز را می‌توان در این مجموعه دید که به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی تهیه کرده است.