محمد ورشوچی هنرمند باسابقه سینمای ایران روز نهم فروردین از دنیا رفت و جامعه هنری کشور را سوگوار کرد. در این رابطه داوود رشیدی گفت: زنده‌یاد محمد ورشوچی به معنای واقعی کلمه پیشکسوت بود، به خاطر اینکه سال‌ها بازیگری ‌کرد. رییس انجمن بازیگران سینمای ایران با اشاره به آخرین دیدارش با محمد ورشوچی گفت: آخرین‌بار که او را دیدم چند ماه پیش بود که با شورای مرکزی انجمن بازیگران ایران به دیدنش رفتیم و او خیلی خوشحال شد.

همچنین او عید با من تماس گرفت و کلی با هم شوخی کردیم و از گذشته‌ها حرف زدیم. به گفته‌ رشیدی؛ زنده‌یاد ورشوچی آنقدر ساده و متواضع بود که همه از صحبت با او لذت می‌بردند. این بازیگر با بیان اینکه مرحوم ورشوچی بسیار علاقه‌مند بود که به خانه خدا برود، ادامه داد: آخرین باری که به دیدن او رفتیم به ما گفته بود که خیلی دوست دارد به مکه مشرف و حاجی شود و من به او قول دادم که کارهای سفرش را درست کنم و چند روز قبل از عید، با او تماس گرفتم و گفتم که مقدمات این سفر را فراهم کرده‌ام اما همسر او گفت که پای مرحوم ورشوچی بسیار درد می‌کند و دست نگه داریم و حالا بسیار افسوس می‌خورم که او نتوانست به این آرزوی خود برسد. داوود رشیدی با اظهار تاسف از درگذشت محمد ورشوچی گفت: وقتی با من تماس گرفتند و خبر فوت او را دادند احساس کردم، یک دوست خوب را از دست دادم و بسیار متاسف شدم. وی همچنین از مردمی که در تشییع پیکر این بازیگر پیشکسوت شرکت کردند، تشکر کرد و ادامه داد: با اینکه روزنامه‌ها تعطیل بود صبح وقتی به بهشت زهرا (س) رفتم، دیدم که افراد زیادی از دوستان و مردم در تشییع جنازه او حضور پیدا کردند و همین‌جا باید از مردم تشکر ویژه‌ای کنم که ما را هیچ وقت تنها نمی‌گذارند. رشیدی در پایان سخنانش از سریال «هزاردستان» یاد کرد و افزود: در سریال «هزار دستان» مرحوم علی حاتمی که به نظر من هنوز هم یکی از بهترین سریال‌هاست، گرجی و ورشوچی نقش دو پاسبان را بازی می‌کردند که در لاله‌زار گشت می‌زدند. این دو با هم خیلی دوست بودند و قبل از انقلاب یک گروه تئاتر داشتند که به شهرستان‌ها می‌رفتند و نمایش اجرا می‌کردند. حتی سالنی کرایه کرده بودند و در آنجا نمایش‌هایی را روی صحنه می‌بردند. رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در پایان گفت: در این دو سه ماهه آخر سال ۸۹ ما چند تا از بازیگران خوب سینمای ایران را از دست دادیم، امیدوارم سال ۹۰ سال بهتری باشد.
مرحوم محمد ورشوچی روز هشتم فروردین، ساعت چهار بعدازظهر در حیاط منزلش به زمین خورد که همین امر باعث شد پایش شکسته شود. پس از انتقال به بیمارستان پارس قرار شد روز نهم فروردین بر روی وی عمل جراحی صورت گیرد که متاسفانه در سن ‌٨٦ سالگی بخاطر کهولت سن، حالش وخیم ‌شد و در ساعت چهار صبح درگذشت.