گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته گذشته را در شرایط متعادل سپری کرد که با احتساب معاملات روز چهارشنبه در مجموع این بازار هفته‌ای متعادل را پشت سر گذاشت. در طول روزهای کاری هفته گذشته ارزش کل معاملات بازار در محدوده ۱۴ میلیارد ریال نوسان داشت به طوری که آخرین روز کاری هفته گذشته نیز تنها دو میلیون و ۵۳۲ هزار سهم به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال در این بازار معامله شد.

در معاملات چهارشنبه تنها تشکیل صف فروش برای سهام کویرتایر، بازار را کمی تکان داد. بر این اساس روز چهارشنبه صف فروشی معادل ۱۹۰ هزار سهم برای سهام «پکویر» در قیمت ۲۴۷ تومان تشکیل شد که این صف تا پایان معاملات نیز تداوم داشت. همچنین به دنبال صف فروش یادشده، هر سهم این شرکت با ۵ درصد افت قیمت به نرخ دو هزار و ۴۷۰ ریال معامله شد.

از سوی دیگر، شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، عمران و توسعه شاهد و گواهی تسهیلات بانک مسکن در دوره‌های مهر و آبان‌ماه نیز شاهد افت قیمت بودند، به طوری که هر سهم «رپارس» و «ثعمرا» به ترتیب با ۴ صدم و ۷۳ صدم درصد کاهش به نرخ ۱۰ هزار و ۷۷۹ ریال و دو هزار و ۷۰۲ ریال رسیدند.

همچنین هر برگه از گواهی تسهیلات بانک مسکن در مهرماه نیز با چهار هزار و ۲۸۱ ریال افت، در قیمت ۷۶۹ هزار و ۸۲۶ ریال معامله شد. کاهش قیمت گواهی یادشده در دوره آبان‌ماه نیز معادل ۷۶۸ هزار و ۱۴۷ ریال بود. این در حالی است که شرکت‌های بیمه دی و لیزینگ ایرانیان بازار دیروز را با افزایش قیمت سپری کردند.

در این روز هر سهم «ودی» با ۵۷/۱ درصد افزایش به نرخ یک هزار و ۹۴۵ ریال رسید و در مجموع یک میلیون و ۶۸۰ هزار سهم این شرکت، ارزشی معادل سه میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال روانه بازار کرد و به این ترتیب «ودی» به عنوان پرمعامله‌ترین سهم دیروز شناخته شد. در جریان معاملات چهارشنبه ۲۵۳ هزار سهم «وایران» به ارزش ۴۲۶ میلیون ریال، ۴۳۵ هزار سهم «رپارس» به ارزش ۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال و ۱۵۸ هزار سهم «ثشاهد» به ارزش ۴۲۷ میلیون ریال دادوستد شد.

همچنین در این بازار دو هزار و ۶۰۳ برگه از گواهی تسهیلات مسکن در مهرماه به ارزش دو میلیارد ریال معامله شد.

ارزش معاملات آبان‌ماه این گواهی نیز در روز چهارشنبه معادل سه میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال بود.

برگزاری مجامع «رپارس»

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان روز یکشنبه ۲۸ آذرماه شاهد برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی به طور فوق‌العاده است. این مجامع به منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه و انتخاب اعضای هیات‌مدیره از ساعت ۱۵ در موسسه مطالعات بهره‌وری منابع انسانی سازمان گسترش برگزار خواهند شد.