تخلیه کاخ کشاورزی تا پایان فروردین

گروه بازرگانی - ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی معروف به کاخ کشاورزی در حالی به صورت مزایده‌ای به فروش خواهد رسید که تا پایان فروردین ماه کارمندان این وزارتخانه باید این ساختمان را ترک کنند. به گزارش مهر، ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی که از همان ابتدا به منظور اسکان متولیان تولید بخش کشاورزی ساخته شده بود از اواخر سال گذشته دستور تخلیه کامل گرفته است و براین اساس، باید تمامی کارمندان و معاونت‌های این ساختمان تا فروردین ماه انتقال یابند. معاونت تولیدات گیاهی و برنامه ریزی و اقتصاد که در این ساختمان واقع هستند از جمله زیرمجموعه‌هایی به شمار می‌رود که در این جابه‌جایی به محل دیگری انتقال می‌یابند، اما هنوز ساختمان مشخصی برای این معاونت‌ها در نظر گرفته نشده است و شنیده می‌شود که هر یک از اداره کل‌ها به ساختمان مجزایی منتقل خواهند شد.

با پراکنده شدن بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی که با انتقال معاونت آب و خاک این وزارتخانه آغاز شد، دیگر سازمان‌های تابعه آن نیز در حال خروج از تهران هستند. دراین راستا سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی و همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به کرج انتقال می‌یابند.

اما موضوعی که موجب نگرانی کارشناسان و حتی مسوولان وزارت جهاد کشاورزی شده است، تخلیه ساختمان شیشه‌ای یا همان کاخ کشاورزی است که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، این درحالی است که کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود و پراکندگی زیرمجموعه‌ها می‌تواند به آن زیان وارد کند.