معاون عملکرد سازمان امور مالیاتی در مورد مذاکرات با اصناف برای پیش‌بینی مالیات بر درآمد سال ۱۳۹۰ گفت: تاکنون هیچ نشستی در این مورد با اصناف برگزار نشده، اما به زودی این جلسات در دی‌ماه سال جاری شروع خواهد شد که در مورد پیش‌بینی مالیات بر درآمد برای پیش‌بینی رقم مالیات در لایحه بودجه مذاکره خواهد شد. محمود شکری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: مالیات بر درآمد سال جاری اصناف براساس توافق انجام شده با اصناف‌، ۱۵ درصد به مالیات عملکرد سال ۸۸ اضافه می‌شود و درآمد مالیاتی آنها در این قالب اظهار و اعمال شده است.

شکری تاکید کرد: مسوولیت پیش‌بینی درآمد مالیات در لایحه بودجه ۹۰ برعهده معاونت برنامه‌ریزی سازمان مالیاتی با مسوولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور است که مذاکرات برای پیش‌بینی رقم درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۹۰ برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ بررسی اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد اصناف تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد و مودیانی که در چارچوب قانون اظهار درآمد کرده‌اند، پس از بررسی و تایید اظهارنامه، برگه مالیات قطعی صادر شده است و در مورد آنهایی که در چارچوب قانون نبوده، درآمد آنها مورد رسیدگی مجدد قرار می‌گیرد.

شکری افزود: طبق قانون از اظهارنامه‌های مشمولان بند الف و ب قانون مالیات بر درآمد ۱۲ درصد و از اظهارنامه مشمولان بند ج حدود ۴درصد به صورت تصادفی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شکری در مورد اظهارنامه‌های خلاف واقع و تخلف از قانون گفت: تخلف مالیاتی که درآمد واقعی خود را اظهار نکرده باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اظهارنامه‌هایی که در چارچوب قانون بوده، مورد تایید قرار خواهد گرفت.