به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)،‌ کارگروه تنظیم بازار به منظور کنترل دقیق عملکرد واحدهای تولیدی محصولات فولادی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و سودجویی در معاملات این محصول، عرضه تمامی‌محصولات فولادی در تالار بورس کالا را اجباری کرد. پس از اعلام این مصوبه توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فعالان و کارگزاران بورس کالا از اتمام مشکل قدیمی‌رینگ فولاد بورس کالا یعنی محدود بودن عرضه‌کنندگان خبر دادند.

به اعتقاد کارگزاران با عرضه کل محصولات فولادسازان دولتی و خصوصی در بورس کالا، قیمت‌ها همسو با بازارهای جهانی و با رقابت خریداران تعیین و بیش از هر زمان دیگری نرخ فولاد در کشور شفاف می‌شود. محمود رضا الهی‌فر مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا دراین‌باره گفت: در دو ماه گذشته حمایت دولت به بورس کالا افزایش یافته است،‌ خوشبختانه درهمین مدت کوتاه که پای مسوولان دولتی به بورس باز شده، فولادسازان خصوصی یکی پس از دیگری محصولاتشان را روانه بورس کالا می‌کنند.

وی ادامه داد: البته بهتر است، دولت مشوق هایی را برای ورود فولادسازان به بورس بگذارد تا آنها با رضایت کامل محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند؛ همان‌طور که درحال حاضر دولت به عرضه‌کنندگان دولتی در بورس، شمش فولاد می‌دهد.

الهی فر معتقد است: به طور قطع با افزایش شمار عرضه‌کنندگان محصولات فولادی، خریداران رینگ فولاد نیز افزایش می‌یابد که به طور حتم روزهای شلوغی در انتظار تالار محصولات صنعتی است.براساس این گزارش،‌ پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، نگرانی‌هایی در‌خصوص افزایش نرخ محصولات فولادی وجود داشت که آمار معاملات دو هفته اخیر نشان می‌دهد که برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت این کالای استراتژیک مطلوب بوده است.