گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی روز گذشته ثابت بود. در این روز ABS و 5620 با افت قیمت به دلیل افزایش عرضه در بازار داخلی مواجه شد.

در این روز محصولات پتروشیمی مارون نیز در رینگ پتروشیمی عرضه و با نرخ هفته گذشته معامله شد. اگر چه زمان زیادی از تالار، صرف راه‌اندازی سیستم جدید تقسیم کالا به خریداران شد، اما این اتفاق نیفتاد و راه اندازی این سیستم به روزهای آتی موکول شد.
البته در این روز، آگاهان بازار از عدم کاهش نرخ گریدهای متفاوت پلی‌اتیلن سبک خطی در رینگ پتروشیمی خبر داده و می‌گویند: با وجود اینکه کلیه محصولات در هفته گذشته با فوب مردادماه عرضه شد، اما 020، 0075، 2102 و 2100 از این نرخ‌گذاری مستثنی شده بودند. این در حالی است که بیشتر فعالان بورس و بازار از دلیل عدم اعمال نرخ‌گذاری‌ها درباره محصولات H، ابراز بی اطلاعی می‌کنند.
فعالان بورس در این روز پیش‌بینی می‌کنند روند نرخ‌ها روز سه‌شنبه، نوسان چندانی نداشته باشد و مانند هفته گذشته ثابت باقی بماند.نرخ پی‌وی‌سی نیز نسبت به روز گذشته ثابت ماند. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز فروشنده‌ای برای پلی‌‌وینیل‌کلراید ۷۰۵۴ در بازار داخلی وجود نداشت. خبر عدم عرضه این کالا در روز سه‌شنبه، سبب شده است تا تاجران به گران شدن نرخ پی‌وی‌سی ۷۰۵۴ در روزهای آینده خوشبین باشند. آگاهان بازار می‌گویند: طی یک ماه یا ۴۵ روز آینده قرار است به جای ۷۰۵۴ ، به دلیل تعهدات پتروشیمی بندرامام به مصرف‌کنندگان، S۶۰ تولید شود. گفته می‌شود امروز نیز به جای ۷۰۵۴، s۶۰ در رینگ پتروشیمی عرضه خواهد شد.
این در حالی است که بیشتر تاجران پی‌وی‌سی در روزهای گذشته از تشدید سهمیه‌بندی‌ها برای خرید این کالا ابراز نگرانی کرده و می‌گویند: روند قیمت‌ها در بازار داخلی تحت تاثیر تشدید سهمیه‌بندی‌ها قرار گرفته و به این ترتیب بازار پی‌وی‌سی‌ رو به رشد عنوان شده است.