رویانیان: سهمیه گازوئیل خودروهای حمل‌و‌نقل برون‌شهری افزایش می‌یابد

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: پس از کلاس‌بندی اتوبوس‌ها و کامیون‌های برون‌شهری، سهمیه جدید گازوئیل این خودروها براساس کارکرد تعیین می‌شود و افزایش می‌یابد. به گزارش واحدمرکزی خبر، محمد رویانیان، با تشکر از همکاری و همیاری همه رانندگان اتوبوس و کامیون در سراسر کشور در حوزه برون‌شهری و همچنین حمل و نقل درون‌شهری افزود: همه آنها در شرایطی قرار دارند که کاملا هماهنگ و منسجم و در خدمت مردم با همه ظرفیت هستند. وی افزود: در شهرها اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی و تاکسی‌ها و مترو و در برون‌شهری نیز اتوبوس‌های مسافری بین شهری افزایش کرایه نداشته اند.رویانیان گفت: به زودی افزایش کرایه آنها اعمال خواهد شد که این حق آنها است.

وی افزود: ۲۸۴ هزار مسیر در کشور شناسایی شده که مسیر به مسیر کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کند و این افزایش‌ها تاحدی است که فشار روی صاحبان کالا یا مردم نیاید.

رویانیان با اشاره به اینکه افزایش کرایه منطقی است، گفت: افزایش کرایه مجاز حداکثر تا سقف ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از اتوبوس‌ها گفت: دولت ۵۰ درصد هزینه بیمه تامین اجتماعی را تقبل می‌کند.

رویانیان افزود: در بخش لاستیک و روغن مورد نیاز نیز نه تنها قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده است، بلکه کاهش نیز داشته‌ایم که بدین صورت کنترل‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: امکان بهره‌برداری از خطوط اعتباری برای همه اتوبوس‌های درون و برون‌شهری از طریق بانک تجارت مهیا شده است و این عزیزان می‌توانند ۸۰۰ هزار تومان خط اعتباری قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه دریافت کنند. رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: یکی دیگر از حمایت‌های ما عرضه گازوئیل حمایتی است. وی افزود: در حال حاضر گازوئیلی که در حمل و نقل استفاده می‌کنیم لیتری ۱۵۰ تومان است، در حالی که گازوئیل آزاد لیتری ۳۵۰ تومان است.

رویانیان افزود: در کارت سوخت اتوبوس‌های برون‌شهری ۱۲۰۰ لیتر گازوئیل ۱۶۵ ریالی ریخته شده است که اگر از آن استفاده نکنند در کارتشان باقی می‌ماند و هر وقت بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای دو ماه به طور علی‌الحساب ۷هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل با قیمت هر لیتر۱۵۰ تومان در کارت سوخت آنها ریخته شده است.

رویانیان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار است تا ده دی میزان کارکرد همه خودروهای حمل‌ونقل برون‌شهری را به ما بدهد و در حال کلاس‌بندی آنها هستیم که تقریبا کارها انجام شده است. وی تاکید کرد: براساس این کلاس‌بندی به طور قطع سهمیه گازوئیل اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد، زیرا معتقدیم کارکرد اتوبوس‌ها بالا است و باید سهمیه آنها افزایش پید اکند. رویانیان گفت: اتوبوس‌ها را به سه کلاس و کامیون‌ها را احتمالا به چهار کلاس تبدیل می‌کنیم و براساس کلاس‌بندی سهمیه‌ها تغییر خواهد کرد. وی به رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری و کامیون‌ها اطمینان خاطر داد که سهمیه آنها براساس کارکردشان واقعی خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: متوسط تفاوت سه کلاس با یکدیگر ۷۰ لیتر در روز است.