حلقه‌هایی از پرونده بیمه ایران در انتظار محاکمه هستند

رییس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی در ارتباط با پرونده بیمه بازداشت شده‌اند و تعدادی نیز در انتظار محاکمه هستند، گفت: این پرونده به چندین حلقه تقسیم شده که باید به صورت جداگانه بررسی ‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی پورمحمدی دیروز در حاشیه همایش حماسه ۹ دی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مناقصه‌ای که آیت‌الله جنتی در نمازجمعه مطرح کردند در واقع یک معامله مربوط به خرید و فروش زمینی در کیش بود. وی اظهار کرد: این موضوع از مدت‌ها قبل در سازمان بازرسی مطرح و در حال رسیدگی بود که این گزارش را خدمت آیت‌الله جنتی مطرح کردیم. پورمحمدی افزود: به هر حال این پرونده قابل توجهی مربوط به خرید و فروش زمینی در کیش است و اشکالات زیادی به آن وارد است. رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: در قدم اول نرخ ارائه شده برای خرید این زمین کمتر از قیمت واقعی است. طبعا فروش اراضی متعلق به بیت‌المال با قیمت غیرواقعی و کمتر از ارزش آن یک تخلف است. پورمحمدی افزود: تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و به پایان رسیده است. اسناد لازم نیز در این ارتباط جمع آوری شده که پس از تکلیف کامل پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پرونده بیمه ایران از ۳ سال پیش در سازمان بازرسی بود

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با تخلفات بیمه ایران گفت: این پرونده از سه سال پیش در سازمان بازرسی مطرح بود و به همین میزان بررسی آن طول کشید. وی اظهارکرد: نزدیک به ۱۴ ماه است که این پرونده به دادسرا ارجاع شده و موضوع توسط مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

پورمحمدی افزود: تعداد زیادی در ارتباط با این پرونده بازداشت، عده‌ای محاکمه و محکوم و تعداد دیگری نیز در انتظار محاکمه و احضار هستند. وی در پاسخ به این سوال که چرا این پرونده چندین حلقه دارد، گفت: این پرونده به دلیل فعالیت بیمه، بانک‌ها، مدیریت برخی دستگاه‌ها و دستگاه‌های اداری در آن به چندین حلقه تقسیم شده که باید به صورت جداگانه بررسی می‌شد. رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عمده تخلفات این پرونده در بیمه اتفاق افتاده است و مواردی چون جعل اسناد، تغییر گزارش‌ها و اسناد مالی بیمه و تصرف در وجوه و اموال که از طریق بیمه به عنوان خسارت اخذ می‌شده، وجود دارد. رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: این پرونده دارای وسعت و گستردگی بالایی است.