برنامه جانبی ویژه ای برای تلفن‌های همراه هوشمند «آی فون» توسعه یافته است که محتوی تعداد بسیار زیادی از فرمول‌های فیزیک، ریاضی و شیمی‌است و می‌تواند این دستگاه را به یک کتاب درسی واقعی تبدیل کند. این برنامه جانبی ویژه‌ «آی فون» که‌«آی- ساینس» نام دارد، یک پایگاه اطلاعاتی جامع از فرمول‌های مفید ریاضی، فیزیک و شیمی ‌است. این فرمول‌ها به روشی ساده بر پایه موضوعاتی که کاربر مشغول مطالعه آن است، جست‌وجو شده و روی نمایشگر‌«آی فون» دیده می‌شوند.

این برنامه، همچنین قادر است فرمول‌هایی را که بیشتر مورد استفاده کاربر قرار می‌گیرند به صورت دسته‌بندی شده سازماندهی کند.

این نرم افزار یک فناوری بسیار مفید برای دانش آموزان مدارس است و به آنها کمک می‌کند که فرمول‌های ریاضی از جبر تا محاسبات دیفرانسیل، هندسه و مثلثات، فرمول‌های فیزیک شامل فیزیک آکوستیک، فیزیک اتمی‌و هسته‌ای، الکترونیک، مکانیک سیالات و ترمودینامیک و فرمول‌های شیمی‌را در کمترین زمان ممکن پیدا کرده و مسائل این دروس را حل کنند.

در بخش فرمول‌های شیمی‌همچنین می‌توان به جدول تناوبی عناصر که برپایه اسم، عدد اتمی، طبقه بندی، دوره گروه، ستون و حالت فیزیکی قابل تنظیم شدن است، دسترسی پیدا کرد. کاربر در جدول تناوبی عناصر می‌تواند یک رنگ خاص را به یک گروه، دوره، خاصیت الکترولیزی منفی، حالت فیزیکی و سایر فاکتورها اختصاص دهد.

این برنامه جانبی که تنها ۵۹/۱ یورو قیمت دارد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرمول علمی‌را در خود جای داده است.