دنیای اقتصاد- معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران از توافق اولیه این نهاد اجرایی با بانک مرکزی به منظور معاملات دست دوم اوراق مشارکت در بورس خبر داد. در صورت حصول توافق نهایی، از این پس دارندگان این اوراق از تضمین بازخرید توسط بانک‌ها برخوردار نخواهند بود؛ اما در عوض می‌توانند هم از سود اوراق و هم افزایش قیمت آن بهره‌مند شوند. وی همچنین از ارائه پیشنهادهای لازم برای انجام معاملات ارزی در بازار سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: ساختارهای مورد نظر در این زمینه را طراحی کرده و ارائه داده‌ایم. معاون «بورس» خبر داد

توافق اولیه برای معاملات دست‌دوم اوراق مشارکت در بورس

مهر - معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس با اعلام اینکه براساس تفاهمنامه سه جانبه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس امکان معاملات دست دوم اوراق مشارکت به زودی در بازار سرمایه فراهم می‌شود، گفت: برای انجام معاملات ارزی در بورس منتظر اعلام نظر بانک مرکزی هستیم.

علی سنگینیان در گفت‌و‌گویی از ارائه پیشنهادهای لازم برای انجام معاملات ارزی در بازار سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: ساختارهای مورد نظر در این زمینه را طراحی کرده و ارائه داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به ابراز تمایل بانک مرکزی از حدود دو سال پیش برای انجام معاملات دست دوم اوراق مشارکت در بورس گفت: با این امر دیگر نیازی به بازخرید این اوراق توسط بانک‌ها نیست.

وی از ارائه یکسری پیش نیاز برای انجام این معاملات در بورس به بانک مرکزی خبر داد و با نام بودن اوراق و عدم خرید آنها توسط بانک‌ها و غیره را از جمله این پیش نیازها اعلام کرد.

معاون شرکت بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: اعلام پیش نیازهای مذکور در حال منتج شدن به یک تفاهم نامه با سازمان بورس است تا بر اساس آن امکان معامله اوراق مشارکت در بورس و فرابورس فراهم شود.

وی ادامه داد: البته عرضه دست اول اوراق یعنی بازار اولیه آن می تواند در سیستم بانکی باشد یا اینکه همزمان در بازار سرمایه و سیستم بانکی مورد معامله قرار گیرد.

سنگینیان تفاهم نامه اجرایی شدن معاملات دست دوم اوراق مشارکت در بازار سرمایه را ۳ جانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس عنوان و بیان کرد: به همین دلیل جزئیات این تفاهم نامه زمان‌بر شد، اما با توجه به اینکه نهایی شده است، به زودی امضا خواهد شد.