دنیای اقتصاد - بیرجند- مهین قربانی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال اعتبار از مجموع اعتبارات خشکسالی و تملک دارایی به آبفار این استان اختصاص یافته است. علی اکبر بسکابادی با بیان اینکه در مرحله نخست اختصاص اعتبارات از بخش تملک دارایی‌ها برای ۵۰ پروژه اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال اختصاص یافته است، اظهار کرد: تاکنون ۷۵ درصد اعتبار فوق به میزان ۵۲ میلیارد ریال ابلاغ شده و پروژه‌های این بخش به طور میانگین بالای ۸۵درصد پیشرفت دارند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با مساعدت و پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، دفتر مدیریت بحران استانداری و معاونان استانداری ۶۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار خشکسالی در قالب ۴۶ پروژه ابلاغ شده که در حال مبادله موافقت‌نامه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی به تفکیک اعتبار شهرستان‌ها پرداخت و تاکید کرد: از محل اعتبارات خشکسالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بشرویه، ۱۱ میلیارد ریال به بیرجند، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به فردوس، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سرایان، ۱۲ میلیارد ریال به سربیشه، ۲۰ میلیارد ریال به فردوس و ۴ میلیارد ریال به درمیان اختصاص یافته است. بسکابادی به ابلاغ مرحله سوم اعتبارات از محل کمک به زیان آب و فاضلاب کشور اشاره کرد و افزود: قیمت آب مصرفی روستاها یک سوم شهرها است و قیمت تمام شده آب در روستاها نیز نسبت به شهرها بسیار بالا است؛ به طوری که از ۶۹۵ تومان قیمت تمام شده برای هرمتر مکعب آب روستایی تنها ۴۳ تومان دریافت می‌شود.