گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس به دنبال رشد پایان هفته گذشته، اولین روز کاری این هفته را نیز هیجانی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار فرابورس روز گذشته بیش از ۲۴ میلیون و ۶۷۶ هزار سهم به ارزش ۸۶ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال دادوستد شد که این رقم نسبت به معاملات روز چهارشنبه گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
حدود 66 درصد از این رقم به معاملات شرکت سرمایه‌گذاری گسترش ایرانیان تعلق داشت.
روز گذشته تعداد ۱۷ میلیون و ۴۹۱ هزار سهم «وگستر» به قیمت هر سهم سه هزار و ۲۳۸ ریال در بازار معامله شد و ارزش ناشی از این معاملات به رقم ۵۶ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال رسید. به این ترتیب این نماد به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد.
همچنین روز گذشته شرکت‌های سیمان سبزوار، کویرتایر، سبحان‌دارو، حق‌تقدم تجارت الکترونیک پارسیان و دو گواهی تسهیلات مسکن آبان و دی‌ماه با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.
بر این اساس هر سهم شرکت‌های یادشده به ترتیب ۸/۳ درصد، ۳۱/۲ درصد، سه صدم درصد، ۲۲/۲ درصد، ۹ صدم درصد و ۱۲ صدم درصد افزایش نرخ را تجربه کردند.
این در حالی است که مابقی گواهی‌های تسهیلات مسکن به همراه نمادهای بیمه دی، عمران و توسعه شاهد و تجارت الکترونیک پارسیان شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند. در این بازار هر سهم «ثعمرا» با 47/2 درصد کاهش به قیمت دو هزار و 894 ریال رسید.
نمادهای معاملاتی «رپارس» و «ودی» نیز به ترتیب ۱۶۳ ریال و ۴ ریال کاهش قیمت یافتند. همچنین در این روز، بیمه دی با حجم معاملاتی ۴ میلیون و ۳۱۸ هزار سهم و ارزش ۹ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال، رقم قابل‌توجهی را به معاملات خود اختصاص داد.
در بازار اوراق مشارکت نیز روز گذشته دو گواهی سپرده سعدی و بانک کشاورزی معامله شدند. بر این اساس طی معاملات روز گذشته تعداد 410 برگه از اوراق سپرده سعدی به ارزش 410 میلیون ریال و تعداد 11 هزار و 500 برگه از اوراق بانک کشاورزی به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون ریال دادوستد شد.
معارفه «روان فن‌آور»
همچنین شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور جلسه معارفه خود را امروز برگزار می‌کند. بر این اساس جلسه معارفه شرکت روان فن‌آور پس از احراز شرایط پذیرش و پذیرفته‌ شدن در فرابورس، از ساعت 14 الی 16 امروز تشکیل می‌شود. یادآور می‌شود جلسه مزبور در تالار هتل مهرگان واقع در خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهار راه طالقانی، نرسیده به شاداب غربی برگزار می‌شود.
افزایش در پیش‌بینی سود «کمرجان»
از سوی دیگر شرکت مرجان‌کار پیش‌بینی سود هر سهم سال‌مالی 90 را 331 ریال افزایش داد.
براساس اطلاعیه ارسالی سازمان بورس، شرکت مرجان‌کار پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۰ با ۳۳۱ ریال افزایش نسبت به اطلاعیه قبلی، به طور خالص مبلغ یک هزار و ۱۵۴ ریال اعلام کرده است. این مبلغ با سرمایه ۲۰ میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است.
یادآور می‌شود «کمرجان» در اطلاعیه ارسالی قبلی سود هر سهم سال‌مالی 90 را 823 ریال پیش‌بینی کرده بود که دلایل تغییرات را اعمال افزایش بهای حامل‌های انرژی شامل برق 277 درصد و سوخت 306 درصد در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش حدود 47 درصدی نرخ فروش محصولات سفالی براساس مصوبه اداره بازرگانی استان گلستان و نیز بهره‌برداری از دو فقره پروژه تیغه دیواری و خرپای فلزی و تیرچه بلوک در دو ماه پایانی سال‌مالی 90 عنوان کرده است.
همچنین مرجان‌کار پیش‌بینی سود هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۹ را نیز مبلغ ۷۹۹ ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ ۸۳۵ ریال تحقق یافته است.