بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی دوربین‌های عکاسی دیجیتال جدیدی را به بازار پررونق این محصولات معرفی کرده است. این دوربین‌های جدید که بیشتر در دسته دوربین‌های کامپکت قرار دارند، قابلیت‌های متنوعی داشته و در قیمت‌های نسبتا ارزان به بازار عرضه می‌شوند.سه دوربین جدید از سری S این شرکت و دو دوربین جدید دیگر از سری دوربین‌های L این شرکت هستند. به این ترتیب دوربین‌های S6100، S3100، S4100، L24 و L120 از این شرکت به تازگی روانه بازار شده‌اند.

دو مدل جدید این شرکت از سری L در واقع در دسته محصولات ارزان‌قیمت Nikon قرار دارند. مدل L۱۲۰ دارای حسگر CCD است که امکان ثبت و ذخیره عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین با وجود طراحی کوچک و باریک، مجهز به لنزی قوی و از نوع مگا زوم Nikkor است. این لنز حداقل فاصله کانونی ۲۵ میلیمتری داشته و حداکثر فاصله کانونی آن به ۵۲۵ میلیمتر می‌رسد. این در حالی است که کاربران این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۲۱ برابر را با استفاده از این لنز در اختیار دارند. این دوربین جدید دارای یک نمایشگر LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای یک پورت HDMI بوده و با دو باتری سایز AA کار می‌کند که در هر بار شارژ می‌تواند حدود ۳۳۰ عکس گرفته یا ۳ ساعت فیلمبرداری کند. شرکت Nikon اعلام کرده است که این دوربین به تازگی و با قیمت ۲۸۰ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.دوربین مدل L۲۴ هم محصول جدید دیگر این شرکت است که طراحی و کاربری ساده‌ای دارد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۰ مگاپیکسل را داشته و از یک لنز Nikkor هم بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را داشته و قابلیت‌های عکاسی ساده و راحت را به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب این دوربین انتخاب مناسبی برای کاربران تازه کار است. این دوربین دارای یک نمایشگر از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین هم با دو باتری سایز AA کار می‌کند و با قیمت مناسب ۱۲۰ دلاری در بازار به فروش می‌رسد.
دوربین مدل S6100 دارای حسگری با وضوح 16 مگاپیکسلی است که امکانات مختلفی را برای عکاسی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین دارای یک نمایشگر LCD بزرگ با اندازه 3 اینچی است که این تصاویر را با وضوح 460000 نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. لنز این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 7 برابر را داشته و حداقل فاصله کانونی 28 میلیمتر و حداکثر فاصله کانونی 196 میلیمتری دارد.
دو مدل S۴۱۰۰ و S۳۱۰۰ اما امکانات و قابلیت‌های نسبتا مشابهی دارند. هر دو این دوربین‌ها امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسلی داشته و امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را هم دارند. حداقل فاصله کانونی لنزهای این دو دوربین ۲۶ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آنها ۱۳۰ میلیمتر است.
این سه دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD با سرعت 30 فریم در هر ثانیه را دارند. نمایشگر دوربین S3100 از نوع LCD با اندازه 7/2 اینچ است و نمایشگر دوربین مدل S4100 از نوع لمسی بوده و اندازه‌ای بزرگ‌تر و برابر 3 اینچ دارد. دوربین‌های جدید S4100، S6100 و S3100 هم قرار است از ماه مارس و به ترتیب با قیمت‌های 200، 180 و 140 دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی برسند.