گروه بازار پول - طبق مصوبه اخیر کمیسیون اقتصادی مبلغ دومیلیارد دلار برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران در نظر گرفته شد که البته این رقم در بودجه سال آتی، ۸۰۰ میلیون دلارپیشنهاد شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در نشست مدیران و روسای شعب بانک توسعه صادرات ایران ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های دکتر «کورش پرویزیان»، مدیرعامل سابق این بانک با بیان مطلب فوق گفت:بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران دو بال توسعه صادرات هستند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، وی افزود: تامین مالی صادرات، پوشش ریسک و تضمین بازگشت منابع مالی از مهم‌ترین عوامل پایداری توسعه صادرات در کشور هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بهترین مسیر پیوند به جهان از طریق صادرات خواهد بود، بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران، هدف، رویکرد و برنامه را در اسم خود دارد که این هدف استرات‍ژیک خیلی رسا است.

وی گفت: این بانک برای حضور در عرصه بین‌المللی نیازمند توجه و حمایت دولت است و اینکه سرمایه بانک توسعه صادرات ایران افزایش پیدا کند شکی در آن نیست. طبق مصوبه اخیر کمیسیون اقتصادی نیز مبلغ دومیلیارد دلار برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران در نظر گرفته شد که البته این رقم در بودجه سال آتی، ۸۰۰ میلیون دلار پیشنهاد شده است.

حسینی گفت: بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران باید با در نظرگرفتن اهداف و همکاری دوجانبه برای هموار کردن مسیر صادرات، خدمات و فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی گفت: تامین مالی بانک توسعه صادرات در سال‌های گذشته مبلغ ۳۴۰میلیون دلار بوده که این مبلغ در سال‌های اخیر به ۲ میلیارد دلار افزایش یافته که نشانگر رشد خوبی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران نیز در این نشست گفت: اهداف عمده بانک‌ها کسب سود است، اما برای بانک توسعه صادرات ایران وضع متفاوت است و اولویت این بانک ابتدا ارتقای صادرات غیرنفتی و حمایت از صادرکنندگان است و نهایت سودآوری ملاک بانک بعدی خواهد بود.

وکیلی به برنامه جدید خود در زمینه نشست‌های مستمر با تشکل‌ها و اصناف صادراتی و اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: شناخت مشکلات صادرکنندگان و بازرگانان و ارائه راه‌حل‌های مناسب جهت رفع مشکلات مالی و بانکی آنها همواره مدنظر مدیریت بانک قرار دارد.