گروه بازار پول- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت بیمه ایران معین«مجوز قبولی اتکایی از موسسات بیمه مستقیم داخلی» صادر کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این مجوز به شرکت بیمه ایران معین اجازه می دهد که «از تاریخ صدور این مجوز (چهارم اسفند ۱۳۸۹) به مدت دو سال به انجام عملیات قبولی اتکایی از سایر موسسات بیمه مستقیم داخلی بپردازد.

منصور نوروزی مدیر آموزش و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای به محسن پورکیانی، مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین، ضمن اعلام مجوز قبول اتکایی آن شرکت از موسسات مستقیم داخلی، یادآور شده است که تمدید اعتبار مجوز صادره، منوط به رعایت دقیق و کامل قوانین و مقررات و ضوابط اجرایی اعلام شده به آن شرکت است.

شرکت بیمه ایران معین، از شرکت های بیمه فعال در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران، در اسفند ۱۳۸۸ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تقاضای فعالیت در زمینه قبولی بیمه های اتکایی کرده و طی این مدت، خود را با ضوابط مورد نظر بیمه مرکزی تطبیق داده است. این شرکت، پیش از این سرمایه خود را افزایش داده و مسوول تایید شده‌ای برای امور اتکایی به بیمه مرکزی معرفی کرده است.