نشریه «پلاتز» طی گزارشی اعلام کرد که با وجود پیش‌بینی‌ها در خصوص احتمال واردات بنزین ایران از ونزوئلا طی ماه فوریه (بهمن- اسفند)، ایران در این ماه هیچ محموله بنزینی از ونزوئلا وارد نکرده است. به گزارش «فارس» به نقل از این نشریه، پیشتر وزیر انرژی ونزوئلا گفته بود ایران دیگر نیازی به واردات بنزین از ونزوئلا ندارد و نیاز خود را از داخل تامین کرده است.

بر اساس این گزارش، آخرین باری که شرکت نفت دولتی ونزوئلا به ایران بنزین صادر کرده است مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی بوده است. منابع آگاه بازار نفت پیش از این اعلام کردند ونزوئلا یک یا دو محموله بنزین برای تحویل در ماه فوریه به ایران ارسال خواهد کرد.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان تقاضای بنزین در ایران به شدت کاهش یافته و این مساله ایران را از واردات بنزین از ونزوئلا بی نیاز کرده است.

ایران حتی قصد دارد یک میلیارد لیتر بنزین مازاد خود را صادر کند. پیش از صادرات این محموله در سال جاری، ایران تلاش دارد اکتان بنزین تولیدی خود را به ۹۱ تا ۹۵ افزایش دهد.

نشریه «پلاتز» در ادامه گزارش خود به نقل از منابع آگاه صنعت نفت اعلام کرد: ایران به دنبال ارتقای سطح بنزین تولیدی خود در داخل است و فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده است. قرار است بنزین تولیدی ایران از طریق بندر عباس و بندر ماهشهر صادر شود.

ایران قصد دارد برای افزایش ظرفیت تولید بنزین در داخل علاوه بر ارتقای ظرفیت تولید ۹ پالایشگاه موجود، ۷ پالایشگاه دیگر نیز احداث کند. قرار است تا پایان سال مالی جاری ظرفیت تولید پالایشگاه‌های آبادان، لاوان، اراک و تهران ۱۰ میلیون لیتر در روز افزایش یابد.