گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی در نهایت نتوانست به صف‌های فروش در نمادهای مختلف پایان دهد. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته ۱۶ قرارداد در بازار آتی به ارزش ۵۰۷ میلیون و ۱۶۹ هزار ریال دادوستد شد که در آن ۴ نماد با افزایش قیمت و یک نماد با کاهش قیمت مواجه شدند. در معاملات دیروز در حالی یک قرارداد «فملی» اسفند با ۹۹ ریال افزایش قیمت معامله شد که قیمت تسویه این نماد به ۱۲ هزار و ۹۹۸ ریال افزایش یافت، اما برای ۴۰ تقاضای فروش دیگر در این نماد، خریداری اعلام آمادگی نکرد.

این اتفاق در نماد «وغدیر» اسفند نیز رخ داد تا دو قرارداد معامله شود. این معاملات موجب رشد ۱۵۱ ریالی این نماد شد. بر این اساس قیمت تسویه «وغدیر» اسفند به ۵۱۵۰ ریال افزایش یافت تا برای ۸ متقاضی فروش، هیچ خریداری پیشنهاد ندهد.

از سوی دیگر، در «شخارک» اسفندماه نیز یک قرارداد بدون تغییر قیمت دادوستد شد که قیمت تسویه این قرارداد به ۱۶ هزار ریال افزایش یافت. در همین حال ۴ تقاضای خرید در قیمت ۱۶ هزار و ۲ ریال در سیستم معامله باقی ماند.

این در حالی است که «فملی» اردیبهشت‌ماه در روز گذشته بیشترین افزایش قیمت را در معاملات دیروز کسب کرد تا قیمت تسویه این نماد در نتیجه معامله ۲ قرارداد به میزان ۵۲۱ ریال افزایش یابد.

به این ترتیب قیمت تسویه «فملی» اردیبهشت‌ماه به ۱۳ هزار و ۵۷۰ ریال رسید. در پایان معاملات دیروز ۴۱ تقاضای خرید و ۳۴ تقاضای فروش برای «فملی» اردیبهشت‌ماه به ثبت رسید.

«اخابر» اردیبهشت‌ماه تنها نمادی بود که دیروز تجربه کاهش ۲۷ ریالی قیمت را داشت تا قیمت تسویه این قرارداد به مبلغ ۳۵۰۳ ریال کاهش یابد. «اخابر» اسفند نیز شاهد ۴۶ تقاضای فروش در قیمت ۳۲۴۰ ریال بود که هیچ خریداری پیشنهاد قیمتی در این نماد ثبت نکرد.