معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی از واگذاری نزدیک به ۱۰ درصداز بیمه اتکایی به خارج از کشور خبر داد. مینا صدیق نوحی در باره وضعیت بیمه‌های اتکایی کشور گفت: با تاسیس شرکت‌هایی اتکایی در داخل کشور به خصوص در مناطق آزاد و سایر شرکت‌های اتکایی در سال ۸۸ بازار اتکایی در کشور گسترش مناسبی یافته است.

صدیق نوحی افزود: برای افزایش میزان بازار اتکایی به شرکت‌های خصوصی مجوز قبولی اتکایی به داخل ارائه شده است. وی ادامه داد: بیمه‌های اتکایی در واقع یک نوع پوشش بیمه‌ای است که شرکت‌های بیمه برای ریسک‌هایی که پذیرفته‌اند از شرکت‌های بیمه اتکایی اخذ می‌کنند.

صدیق نوحی افزود: این نوع بیمه یک خریداری مجدد پوشش‌های بیمه‌ای برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که هر شرکتی باید در شرایط عادی آن را خریداری کند.

وی گفت: تحریم‌های بین‌المللی باعث شده است شرکت‌های بیمه‌ای کشور میزانی از بازارهای خارجی خود را از دست داده و مجبور شوند بیشتر ریسک‌ها را با نرخ‌های بالاتر پذیرفته و بیمه‌نامه صادر کنند.

این مقام مسوول درباره وضعیت بیمه‌های اتکایی داخل کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر برای تامین منابع و افزایش ظرفیت پوشش‌های اتکایی صنعت بیمه اقدامات شایان توجهی صورت گرفته؛ به گونه‌ای که در این مسیر به موازات تحریم‌ها ظرفیت‌های جدیدی در بازار بیمه‌ای داخل و خارج کشور ایجاد شده است.