نفت و طلا همچنان با روند متفاوت قیمتی
گروه بورس جهانی- قیمت طلا و نفت در بورس توکیو اندک کاهش قیمتی را تجربه کرد، اما در بورس نیویورک مبادلات نفت خام و طلا با عکس‌العمل متفاوتی روبه‌رو شد، براساس گفته معامله‌گران، بازار در روزهای آینده منتظر تحولات سیاسی در جهان عرب است و به همین خاطر در صورت افزایش تنش‌ها و شدت گرفتن درگیری‌ها در این مناطق احتمال شوک قیمتی نیز وجود دارد.

در بازار توکیو نرخ‌ها با کاهش بیشتر محصولات مورد دادوستد پیگیری شد، براین اساس نرخ طلا تحویل آوریل به ازای هر گرم ۱۰ ین کاهش یافت، نرخ ژوئن ۲۰۱۱ نیز به ازای هر گرم ۳ ین افت پیدا کرد. معامله نقره با نوسان قیمت روبه‌رو شد، به طوری‌که قیمت هر گرم نقره تحویل اکتبر افزایش و تحویل دسامبر اندکی کاهش یافت. دادوستد پلاتینیوم و پالادیوم کاهش محسوسی داشت. معامله گازوئیل با نوسان شدید قیمتی روبه‌رو شد. دادوستد نفت خام و نفت سفید نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شد. مبادله پلاستیک برخلاف روند معامله بازار پتروشیمی نوسان قیمت را تجربه کرد.
در بازار تجاری نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام نوسان داشت، به طوری‌که تحویل آوریل آن با کاهش قیمت و تحویل مه با افزایش اندکی مواجه شد.
پلاتینیوم و پالادیوم تحت تاثیر روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش نسبتا اندکی داشت. همچنین دادوستد مس در بورس کالایی نیویورک حرکت صعودی اندکی در روند قیمت‌ها را تجربه کرد. معاملات طلا در هر دو سررسید نزدیک ۲ دلار بالا رفت و به ترتیب تحویل مارس آن به یک هزار و ۴۱۰ دلار و تحویل آوریل به یک هزار و ۴۱۰ دلار رسید. از سویی دادوستد نقره به تبع از افزایش نرخ طلا و سایر فلزات گرانبها رشد اندکی را تجربه کرد.
اما در مبادلات بورس کالایی شیکاگو روند دادوستد تنها با افزایش اندک پنبه و شکر دنبال شد و سایر محصولات مورد دادوستد در این بازار با کاهش اندکی روبه‌رو شد. ذرت با اندک کاهش قیمت مواجه شد. سویا، روغن سویا و کنجاله آن افت اندکی را تجربه کرد. این در شرایطی بود که معامله هر بوشل گندم 6 سنت پایین آمد. برنج و جو نیز در این بازار با کاهش اندکی روبه‌رو شد.