افزایش قیمت دی وی دی، کاهش انگیزه خریداران فیلم‌ها

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری افزایش قیمت دی وی دی‌ها به ۲۵۰۰ تومان را عامل افزایش فعالیت شبکه قاچاق و کاهش مخاطب دانست. محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره افزایش قیمت دی وی دی‌ها به مهر گفت: متاسفانه مدتی است که قیمت دی وی دی‌هایی که به بازار عرضه می‌شود افزایش پیدا کرده است.

قیمت دی وی دی‌ها از ۱۵۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته که این اقدام باعث کاهش مخاطبان موسسه رسانه‌های تصویری می‌شود.

وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با آقای رجبی فروتن مدیر کل همکاری‌های سمعی و بصری انجام شد به ایشان توضیح دادیم که با افزایش قیمت دی وی دی‌ها انگیزه مخاطبان برای خرید محصولات فرهنگی کاهش می‌یابد و فرصتی برای افرادی که کپی‌های غیر مجاز فیلم‌ها را تکثیر می‌کنند فراهم می‌شود. در شهرستان‌ها این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد. چون مخاطب ترجیح می‌دهد دی وی دی ۱۰۰۰ تومانی تهیه کند تا ۲۵۰۰ تومانی.

عباسیان افزود: من از طرف موسسه رسانه‌های تصویری اعلام می‌کنم. اگر فیلم‌ها با همان قیمت ۱۵۰۰ تومانی عرضه شوند هم توزیع‌کنندگان منتفع می‌شوند،هم مردمی که قرار است این دی وی دی‌ها را تهیه کنند. ممکن است در کوتاه مدت این شیوه منفعتی در پی داشته باشد، اما در بلند مدت هشداری برای ستاد به وجود می‌آورد و باعث کاهش فروش فیلم‌ها می‌شود.

وی درباره حق‌الکشفی که موسسه رسانه‌های تصویری به نمایندگی‌ شهرستان‌ها می‌پردازد، گفت: این موسسه مبلغی را به عنوان حق‌الکشف در نظر گرفته که قرار است بابت کشف‌ هر حلقه سی دی یا دی وی دی غیرمجاز مبلغ ۱۰ تومان به شخصی که این فیلم‌ها را پیدا کرده است، پرداخت کند.

عباسیان خاطرنشان کرد: این مساله باعث انگیزه دادن به نمایندگی‌های شهرستان‌های ما می‌شود. برای این کار قبل از آغاز این برنامه مبالغی بابت حق‌الکشف به صورت علی‌الحساب پرداخت شده تا انگیزه این اقدام بیشتر شود.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از پخش غیر مجاز فیلم‌ها به تازگی تعداد ۵۲۶ هزار سی دی و دی وی دی غیر مجاز در تبریز از بین رفته‌اند که رقم بسیار چشمگیری به حساب می‌آید.

همچنین دیروز بیش از ۵۰۰ هزار سی دی و دی وی دی غیرمجاز با حضور نمایندگانی از استان‌ها، رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان و مدیر کل همکاری‌های سمعی و بصری

منهدم شد.