گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی شاهد ثبت تقاضاهای متعدد خرید از سوی معامله‌گران بود که موجب شد «فملی» اردیبهشت‌ماه رکورد موقعیت‌های باز معاملات را با رسیدن به 1023 موقعیت باز بشکند.

دیروز معامله‌گران در بورس آتی جنب و جوش ویژه‌ای را در نمادهای مختلف داشتند تا جایی که خریداران، صف‌های خرید قابل‌توجهی را در نمادهای تیر و شهریورماه ۹۰ وارد سیستم معاملات کردند. اما قراردادهای «فملی» با ۵۴ قرارداد معامله‌شده، بیشترین حجم معاملات را داشت.
در این بین آغاز معاملات «فملی» تیرماه با 13 قرارداد معامله‌شده در نوع خود جالب توجه بود. روز گذشته «فملی» تیرماه با 13 قرارداد معامله‌شده، رشد 450 ریالی قیمت را تجربه کرد که قیمت تسویه این نماد را به 14 هزار و 382 ریال رساند. در همین حال 10 فروشنده، سفارش فروش را در قیمت 14 هزار و 450 ریال داشتند. دیروز «فملی» اسفندماه شاهد 30 قرارداد معامله‌شده بود که با کاهش 527 ریالی در قیمت تسویه مواجه شد. به این ترتیب نوسان منفی 4 درصد، قیمت تسویه قرارداد «فملی» اسفند را به مبلغ 12 هزار و 658 ریال رساند. همچنین «فملی» اردیبهشت‌ماه نیز شاهد 11 قرارداد معامله شده بود که 170 ریال افزایش قیمت را برای این قرارداد به همراه داشت تا قیمت تسویه «فملی» اردیبهشت‌ماه در قیمت 14 هزار و 16 ریال محاسبه شود. از سوی دیگر «اخابر» اسفندماه با سه قرارداد معامله شده، نوسان مثبت 31/1 درصدی را پشت‌سر گذاشت تا قیمت تسویه آن به 3240 ریال افزایش یابد. همچنین «شخارک» اسفندماه دیگر قرارداد معامله‌شده دیروز بود که معامله 4 قرارداد آن، رشد 139 ریال قیمت تسویه را برای این نماد به همراه داشت.
بر این اساس معاملات دیروز بورس آتی ۶۱ قرارداد معامله‌شده به ارزش دو میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۷۵ هزار ریال را در پی داشت. هر چند تفاوت قیمت‌های متقاضیان خرید و فروش به خصوص در قراردادهای «وکار» اسفندماه، «ومعادن» اسفند و «اخابر» اردیبهشت‌ماه از مهم‌ترین دلایل عدم انجام معامله در این نمادها بود.