عضو هیات‌مدیره بیمه البرز با اشاره به پیش‌بینی سود ۶۱۸ ریالی هر سهم این شرکت در سال ۸۹ گفت: حدود ۹۰ درصد این رقم در ۹ ماهه امسال محقق شده است. رسول تاجدار در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتبار، با بیان این نکته که بیمه البرز در ۹ماهه تعدیلی در سود پیش‌بینی شده سهم اعلام نکرده است، گفت: اساسا در صنعت بیمه و به ویژه بیمه البرز، روال به این شکل است که در ۹ماهه تعدیلی اعلام نمی‌کنیم و دلیل این امر رعایت جوانب احتیاط است تا اگر خدای ناکرده خسارت بزرگی رخ داد، شرمنده سهامداران نشویم. وی با بیان این نکته که بیمه البرز حتما تعدیل سود خواهد داشت، اضافه کرد: منتظر صورت‌های مالی پایان سال هستیم تا پس از آن، تعدیل سود را اعلام کنیم.

عضو هیات‌مدیره بیمه البرز با تاکید بر این نکته که به عملکرد این شرکت به ویژه در سرمایه‌گذاری‌ها در سال آینده خوشبین است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های بیمه البرز در سال جاری به ویژه در بازار بورس فوق‌العاده بوده و شرکت از این محل حدود ۸ میلیارد تومان سود به دست آورده که عمده آن از محل سود (EPS) و تفاوت قیمت سهام خرید و فروش شده (Gain) بوده است.

وی ادامه داد: با سیاستگذاری‌های صورت گرفته در شورای سیاستگذاری بیمه البرز، پیش‌بینی ما این است که یکی از منابع اصلی تامین سود شرکت در سال‌های آتی، از محل فعالیت در بورس باشد. تاجدار پیش‌بینی سود هر سهم بیمه البرز را در سال آینده ۶۸۰ ریال اعلام کرد و گفت: این سود بر مبنای بودجه سال ۸۹ برآورد شده است نه بر مبنای عملکرد که آن هم به دلیل جنبه احتیاطی موضوع و بحث بازار سرمایه است.

وی در توضیح این مطلب گفت: احتیاطی به خرج داده‌ایم تا اگر درصدی، شرایط بازار سرمایه در سال آتی مانند سال جاری نباشد شرکت با مشکل روبه‌رو نباشد، هرچند روند حرکت بیمه البرز نشان داده است که همیشه سود پیش‌بینی شده را محقق کرده و همیشه سود واقعی بیش از سود تعیین شده بر مبنای بودجه بوده است. عضو هیات مدیره بیمه البرز با بیان این نکته که آبان ماه ، اولین سال ورود این شرکت به بورس بوده است، تاکید کرد: پرداخت دو فقره سود سهام، افزایش ۵۳ درصدی سرمایه از ۲۶ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان و بالاتر بودن قیمت کنونی سهم از قیمت کشف شده نشان می‌دهد که بازدهی سهام این شرکت از بدو ورود به بورس تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد بوده است. وی در مورد دلایل رشد پایین حق بیمه دریافتی بیمه البرز در سال جاری نسبت به کل صنعت بیمه نیز گفت: آنچه برای یک سهامدار مهم است نتیجه عملکرد یک شرکت بیمه است، بنابراین در بیمه البرز و به لحاظ علمی، موافق نیستیم که پرتفوی را به هر قیمتی حفظ کنیم زیرا در قبول یک ریسک، مبنایی کاملا علمی حاکم است.