گروه بازرگانی- انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اگر چه قرار بود مجموعا در تاریخ چهارم اسفندماه برگزار شود، اما به دلایلی که اعضای انجمن نظارت بر این انتخابات بهتر می‌دانند چنین نشد و رد صلاحیت‌ها و انصراف‌ها به تعویق و تعلیق ۱۰ اتاق انجامید. گزارشی که روی سایت اتاق ایران قرار گرفته حاکی از آن است که تکلیف انتخابات معلق ۱۰ اتاق دیگر با به حد نصاب رسیدن نامزدهای هیات نمایندگان شان امروز روشن می‌شود. تعداد فعالان بخش خصوصی که نامزد انتخابات شده‌اند در هر یک از این ۱۰ اتاق چنین است:

اتاق مشهد، ۳۳ نفر، اتاق خرم آباد ۳۰ نفر، بوشهر ۳۰ نفر، کرج ۴۵ نفر، اصفهان ۴۴ نفر، قزوین ۳۴ نفر، ارومیه ۳۵ نفر، شیراز ۴۸ نفر، اردبیل ۳۰ نفر و ساری ۴۱ نفر.

همچنین در آخرین ساعات دیروز اعلام شد که ابراهیم جمیلی، رییس اتاق زنجان در دوره ششم و کاندیدای اتاق کرج در این دوره، تایید صلاحیت شده است. پس از آنکه نتایج این انتخابات در کنار ۲۳ اتاق دیگر به تایید انجمن نظارت بر انتخابات رسید، تا دو ماه پس از آن بر اساس قانون، اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران از میان منتخبین اتاق‌های سراسر کشور و نمایندگان اتحادیه‌ها و سندیکاهای وابسته به اتاق بازرگانی برای مدت چهار سال انتخاب خواهند شد.

این موضوع را نیز یادآوری کنیم که تعداد هیات نمایندگان اتاق تهران، ۶۰نفر - با احتساب ۲۰ عضو منصوب دولتی- و تعداد هیات نمایندگان دیگر اتاق‌های بازرگانی کشور ۱۵ نفر است.