اولین دوربین نشکن جهان

بازار دیجیتال- شرکت Olympus که یکی از تولید کنندگان فعال در بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به تازگی محصولی جدید و متفاوت را به این بازار معرفی کرده است. این محصول جالب در واقع اولین دوربین نشکن دنیا است. این دوربین با مدل Tough TG-۸۱۰ به بازار معرفی شده است، در واقع امکان تحمل وزن ۱۰۰ کیلوگرمی روی بدنه خودش را دارد و از این نظر در میان محصولات دیگر منحصر به فرد است. این در حالی است که دوربین نشکن Olympus قابلیت ضد آب تا عمق ۱۰ متری، ضد ضربه تا سقوط از ارتفاع ۲ متری روی سنگ، ضد سرما تا دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد و ضدخش را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با این اوصاف کاربران این دوربین امکان عکاسی در هر شرایطی را دارند.

این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسلی را داشته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۷۲۰ پیکسلی را هم به کاربرانش می‌دهد. لنز این دوربین حداقل فاصله کانونی ۲۸ میلیمتری داشته و حداکثر فاصله کانونی آن به ۱۴۰ میلیمتر می‌رسد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

دوربین مدل TG-۸۱۰ مجهز به سه حسگر GPS بوده و به این ترتیب به دستگاهی بیش از یک دوربین عکاسی دیجیتال معمولی تبدیل می‌شود. این دستگاه امکان عکاسی سه بعدی را هم داشته و از قابلیت تشخیص چهره و تکنولوژی عکاسی با تنظیم نور خودکار در سایه هم بهره می‌برد.

این در حالی است که نمایشگر این دوربین از نوع LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح مناسب ۹۲۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. شرکت Olympus، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین نشکن را اعلام و منتشر نکرده است.

این شرکت اما به تازگی محصول جدید دیگری را هم به بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین جدید که با مدل SZ-۳۰MR به بازار معرفی شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی را داشته و از قابلیت Multi-Recording Mode هم بهره می‌برد و به وسیله آن می‌تواند به صورت همزمان عکس‌هایی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی و ویدئوهایی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی را ثبت و ذخیره بکند.

این قابلیت برای عکاسی از رویدادهای خاصی مانند جشن‌ها و مسابقات ورزشی می‌تواند مناسب باشد.

درست به همین دلیل هم این دوربین جدید از یک لنز قوی با حداقل فاصله کانونی ۲۵ میلیمتر و حداکثر فاصله کانونی ۶۰۰ میلیمتر بهره می‌برد که امکان زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین همچنین دارای یک نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح بالای ۹۲۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

دوربین SZ-۳۰MR از طرفی قابلیت عکاسی سه بعدی را هم دارد به این صورت که شما می‌توانید از سوژه مورد نظرتان عکاسی کنید و بعد به آرامی به سمتی حرکت کنید تا دوربین به صورت خودکار صحنه دوم را هم برای ایجاد تصویر سه بعدی ثبت کند.

این عکس سه بعدی با فرمت MPO که فرمت پخش روی کامپیوترها و تلویزیون‌های سه بعدی است، ثبت و ذخیره می‌شود. این دوربین هم همچنان به بازار عرضه نشده است.