گروه انرژی- «تعامل نزدیکی با سندیکاهای پیمانکاری برقرار شد.» این گفته مدیر قرب قائم قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌ است که در همایش ارتقای توان داخلی چند روز قبل مطرح کرد.این خبر با سه واکنش از سوی سندیکاها روبه رو شد. یکی گفت: «بلی» و دیگری بیان کرد: «کدام توافق؟» وسومی‌عنوان کرد: «قرارشد تعامل کنیم نه رقابت.» «انجمن سازندگان تجهیزات نفت توان خود را در اختیار قرارگاه قرار خواهد داد.» این گفته رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در پی اعلام امضای تفاهم نامه قرارگاه با سندیکاهای پیمانکاری است. قرارگاه با نفت ادامه می‌دهد

«سیروس تالاری» رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (‌استصنا) در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه، قرارگاه خاتم الانبیاء با ما مذاکراتی داشته است، اضافه کرد: «مذاکرات به نتایج خوبی رسیده است. انجمن سازندگان تجهیزات نفت با جمع بندی ظرفیت‌های موجود، توان خود را در اختیار قرارگاه قرار خواهد داد.»

وی ادامه داد: «مذاکرات روی پروژه‌های مرتبط با ما، مانند پروژه‌های نفتی و منطقه عسلویه صورت گرفته است.»

برقی‌ها دعوت نشدند

«حمیدرضا صالحی» دبیر سندیکای صنعت برق ایران، نیز با اشاره به اینکه جلسه‌ها برای توافق بین قرارگاه خاتم و پیمانکاران چندین ماه پیش صورت گرفته است، تشریح کرد: «در جلسه ای که برگزار شد، سندیکای برق دعوت نشد و شنیده‌ها حاکی از این است که با انجمن شرکت‌های ساختمانی تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند. پروژه‌های امضا شده، پروژه‌های کوچک است.»

تفاهم در جهت تعامل

در این بین، دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی با بیان‌اینکه انجمن با قرارگاه خاتم‌الانبیا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است، توضیح داد: «تفاهم‌نامه شش بندی انجمن و قرارگاه، در جهت‌ایجاد تعامل و کاهش تعارض‌ها است. همکاری ما با قرارگاه، همکاری فنی و مهندسی است.» «محمد عطاردیان» افزود: «براساس‌ این تفاهم‌نامه، انجمن نیروهای خود را جمع می‌کند و در جهت عمران کشور همکاری خود را با قرارگاه خواهد داشت.» کارشناسان معتقدند که افزایش تعامل قرارگاه خاتم با بخش خصوصی باعث استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فنی و مهندسی کشور در مسیر توسعه ملی و منطقه‌ای خواهد شد.