دنیای‌اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای بهره‌برداری از میدان گاز پارس‌جنوبی تاکنون ۳۸۴میلیارد مترمکعب گاز از این مخزن برداشت شده است. علی‌اکبر شعبان پور در دومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر افزود: از این میزان ۳۳۱ میلیارد مترمکعب به شبکه سراسری ارسال شده است.

وی اظهار کرد: در طرح توسعه‌ای پارس‌جنوبی ۲۸ فاز تولید گاز شیرین پیش بینی شده است که از این تعداد تاکنون ۱۰ فاز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: باتوجه به مشترک بودن میدان گازی پارس جنوبی و تامین ۴۰درصد گاز مصرفی کشور توسط شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی برنامه‌ریزی برای استفاده از حداکثر ظرفیت تولید از سیاست‌های اساسی این شرکت است.

شعبان پور با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص اختصاص ۵۰درصد فرصت‌های شغلی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به نیروهای بومی اظهارکرد: شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی عزم جدی در اجرایی کردن این مصوبه دارد؛ طوری که از مجموع چهار هزارو ۵۷۲ نفر نیروهای پیمانکاری ۴۰درصد بومی هستند.

شعبان پور یادآورشد: در زمینه جذب نیروهای بومی استان بوشهر در بخش سازمانی نیز شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از شرکت‌های موفق در اجرایی کردن مصوبه دولت به‌شمار می‌رود.