سنا - انبساطی بودن بودجه، آثار خوب و مثبتی را برای صنعت و بازار سرمایه به همراه دارد، زیرا هرگاه حجم پول زیاد باشد، بخشی از آن به پروژه‌ها و بخشی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. محمد جواد شیخ، معاون مالی شرکت ملی مس ایران، با بیان این مطلب، درخصوص تاثیرات بودجه ۹۰ بر بازار سرمایه گفت: این لایحه از ۲ منظر مدنظر است، یکی میزان بودجه شرکت‌ها در این لایحه و همچنین بحث اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مورد نظر است.

وی افزود: طبیعتا سهم صنعت و شرکت‌های تولیدی از بحث هدفمندی یارانه‌ها و اینکه بنا است تا چه حد به این بخش کمک شود مهم است؛ چراکه افزایش این میزان منابع مالی به فعالیت بهتر این شرکت‌ها می‌انجامد.

شیخ تصریح کرد: مساله دیگر اینکه انبساطی بودن بودجه طبیعتا باعث انجام پروژه‌های دولتی و تزریق نقدینگی به جامعه می‌شود.

معاون مالی شرکت ملی مس با اشاره به این حجم تزریق نقدینگی گفت: این اقدام موجب افزایش کارآیی، بازدهی و نقدینگی می‌شود و سودآوری بیشتر به همراه آورد.

به گفته شیخ، انبساطی بودن بودجه آثار خوب و مثبتی را برای صنعت و بازار سرمایه به همراه دارد، زیرا هرگاه حجم پول زیاد باشد، بخشی از آن به پروژه‌ها و بخشی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون مالی شرکت ملی مس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پول حاصل از یارانه‌ها در اختیار مردم قرار گرفته بنابراین می‌توان به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری امیدوار بود و این مساله می‌تواند سطح پس انداز مردم را افزایش دهد.

وی افزود: افزایش سطح در آمد مردم می‌تواند سبب حرکت این نقدینگی به سمت بورس شود و با توجه به اینکه استراتژی دولت در جهت تقویت بورس است؛ بنابراین سال ۹۰ سال خوبی برای این بازار خواهد بود.