شرکت TNS با انجام بررسی‌های جامع خود ظرف ۶ سال گذشته عادات کاربران در نحوه استفاده از تلفن‌های همراه را مشخص کرد. این شرکت هم‌اکنون نتایج حاصل از آخرین بررسی خود در این زمینه را طی گزارشی با عنوان TNS Mobile Life ۲۰۱۱ منتشر کرده است. به گزارش ایسنا در این بررسی ۳۴ هزار مشترک تلفن‌همراه از ۴۳ کشور جهان طی مصاحبه‌هایی که در مجموع ۲۵ هزار ساعت به‌طول انجامید مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که کاربران جهانی وفاداری زیادی نسبت به سیستم‌های‌عامل iOS اپل و آندروید گوگل دارند و هر یک از آنها حاضر نیستند سیستم‌عامل خود را با جایگزین‌های موجود در بازار عوض کنند.

طبق آمار موجود، ۵۱ درصد صاحبان iOS و ۴۹ درصد صاحبان آندروید اعلام کردند گوشی بعدی خود را نیز با همین سیستم‌عامل‌ها خریداری می‌کنند. برای سیستم‌های عامل ویندوز و سیمبین این ارقام به‌ترتیب ۳۰ و ۳۱ درصد اعلام شد.

بررسی جدید مرکز TNS همچنین نشان داد که سرویس پیامک و قابلیت عکسبرداری در تلفن‌های همراه همچنان مهم‌ترین کاربردهای یک گوشی محسوب می‌شوند و در آینده هم از محبوبیت آنها نزد کاربران کاسته نخواهد شد. این در حالی است که قابلیت‌هایی از جمله ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، پخش برنامه‌های تلویزیونی و سیستم‌های پیشرفته انتشار عکس‌ها و ویدئوها روی اینترنت از جمله نکاتی محسوب می‌شوند که بر تصمیم‌گیری کاربران برای خرید گوشی جدید تاثیر می‌گذارند.

این قابلیت‌ها در ۲۴ کشور از مجموع کشورهای مورد تحقیق از جمله کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا، چین و هند که بیشتر آنها درحال توسعه بودند، محبوبیت بیشتری داشتند.