در یک ماهی که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی با روندی صعودی همراه بود.

در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین ۳۶/۶۰۰۰ دلار در تاریخ ۷ مارس، به میانگین قیمت ۳۷/۶۳۰۰ دلار در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۱ رسید. در ماه قبل نقره نیز همانند طلا رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت رساند و در مقطعی از زمان در روز ۲۴ مارس با قیمت ۳۸/۱۵ دلار به ازای هر اونس نیز در بازارهای جهانی معامله شد.
خاصیت تورم زدایی و ریسک گریزی نقره، کاربرد فراوان آن در صنایع مختلف و نیز ارزان‌تر بودن قیمت این فلز ارزشمند از عمده‌ترین دلایل رشد قیمتی نقره در ماه گذشته در بازارهای جهانی بوده است.
تحلیل تکنیکال نقره
با توجه به گواه‌های ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت نقره همچنان صعودی باشد. برای هفته آینده نیز این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی نقره روندی نزولی داشته باشد.
در این صورت چنانچه نقره بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، با عبور از نزدیک‌ترین ساپورت قیمتی خود یعنی ۳۷/۰۰۰۰ دلار، احتمالا تا حمایت قیمتی ۳۶/۰۰۰۰ دلار نیز افت خواهد داشت و در غیر این صورت، اگر نقره بخواهد روندی صعودی داشته باشد، با شکاندن نزدیک‌ترین خط مقاومتی خود که ۳۸/۰۰۰۰ دلار است احتمال دارد‌ تا سطح قیمتی ۳۹/۰۰۰۰ دلار به ازای هر اونس نیز صعود یابد.
در همین حال باتوجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته با روندی نزولی همراه باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مساله حمایت می‌کند.
منبع: شرکت کارگزاری سی ولکس کالا