ایسنا - کیفیت برای هر یک از خریداران خودرو معنای متفاوتی دارد. از قابلیت اطمینان گرفته تا مصرف سوخت پایین و تجهیزات مناسب همه و همه می‌توانند در تعریف کیفیت یک خودرو موثر باشند.

در تاریخ صنعت خودروسازی جهان همواره برندهایی وجود داشته‌اند که نتوانسته‌اند نظر مشتریان خود را از نظر رعایت تعاریف مربوط به کیفیت تامین کنند. در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت ALG که در زمینه‌ لیزینگ خودرو فعالیت می‌کند، بدترین برندهای خودرو از نظر کیفیت معرفی شدند. این بررسی حاصل نظرسنجی از چهار هزار مشتری است.

در این نظرسنجی به هر یک از برندها نمره صفر تا ۱۰۰ داده شده است.

نکته جالب این رده‌بندی آن است که با وجود فراخوان‌های اخیر تویوتا و لکسوس این دو برند در بین برندهای بدنام جایی ندارند. مرسدس بنز، بی.ام.و، هوندا و فورد هم، چنین وضعیتی دارند.

در این گزارش با برند خودروهایی آشنا می‌شویم که بدترین شهرت را از نظر کیفیت در آمریکا دارا هستند.

فیات: بزرگ‌ترین خودروساز ایتالیا مدت‌ها است که در بازار آمریکا حضور نداشته، اما به تازگی عرضه محصولاتش را در این بازار آغاز کرده است. فیات در نظرسنجی انجام شده پایین‌ترین نمره یعنی ۵/۳۷ را بدست آورده است.

سوزوکی: یکی از معدود برندهای ژاپنی که فروشش در دهه‌ گذشته با افت مواجه شده است. نمره این برند ۴۶/۸ بوده است.

اسمارت: این خودروی کوچک نمره‌ بسیار ضعیف ۳۹/۸ را بدست آورده است. به نظر می‌رسد نقص در برخی از تجهیزات و همچنین مصرف سوخت خودرو دلیل استقبال کم مردم از این خودرو بوده است.

دوج: یکی از سه برند کرایسلر که نمره‌ ۴۵/۵ گرفته است. نرخ قابلیت اعتماد این خودرو رو به افول بوده است.

کرایسلر: سومین خودروساز بزرگ آمریکا که در سال ۲۰۰۹ اعلام ورشکستگی کرد، نمره‌ای بهتر از ۴۷/۱ نگرفته است.

کیا: حضور کیا در این رده‌بندی چندان عجیب نیست، چون نمره ۴۹/۳ را دریافت کرده است. ازجمله محصولات مهم این شرکت می‌توان به سورنتو، سول، ‌اسپورتیج و اوپتیما اشاره کرد.

جیپ :جیپ نسبت به دیگر خودروهای کرایسلر وضعیت بهتری در بازار داشته، اما به‌هرحال قابلیت اطمینان آن پایین بوده به همین دلیل نمره‌ ضعیف ۵۲/۷ را گرفته است.