گالکسی تب وای فای آمد

همکاران سیستم- نسخه وای فای گالکسی تب ۷ اینچی از ۱۰ آوریل در ایالت متحده آمریکا عرضه شد. این نسخه از لحاظ تکنیکی دقیقا مشابه نسخه منتشر شده گالکسی در اواخر سال ۲۰۱۰ است و فقط قیمت آن ۳۴۹ دلار بالاتر از مدل قبلی است. نسخه جدید رایانه لوحی ۷ اینچی شرکت سامسونگ از روز گذشته وارد بازارهای آمریکا شد، اما هنوز زمان عرضه در سایر کشورها اعلام نشده است. از ویژگی‌های تخصصی این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد: تحت سیستم‌عامل آندروید ۲/۲ است، دارای پردازش‌گر یک گیگاهرتزی و دو هسته‌ای است و از فلش پشتیبانی می‌کند. اما ۳ G نیست و تنها در مدل وای فای عرضه شده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که اقبال عمومی به محصولات وای فای بیشتر از محصولات ۳ G است. نکته‌ای که به سامسونگ در تثبیت موقعیت محصول جدید در بازار کمک می‌کند، سامسونگ برای کاهش قیمت محصول این کار را انجام داده و قیمت حدود ۳۵۰ دلار تعیین شده است.

این در حالی است که آی‌پد ‌۱۶ گیگی و وای فای شرکت اپل ۴۸۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. آی‌پد یک هم که از لحاظ ظاهری شبیه گالکسی۷ اینچی است در زمان عرضه قیمتش ۴۹۹ دلار بود. در زمان عرضه آی‌پد ۲ به بازار، اپل قیمت مدل پیشین را ۱۰۰ دلار کاهش داد.

سامسونگ بدون در نظر گرفتن فروش دیگر محصولات پیش‌بینی شده سال جاری، تنها با این محصول نیز احتمالا برای اپل مشکل‌ساز خواهد شد. نسخه‌های حرفه‌ای تر و قدرتمند‌تر ۹/۸ و ۱/۱۰ اینچی رایانه‌های لوحی سامسونگ نیز در راه است.