با وجود اعلام وزیر کار مبنی بر ثبت‌‌نام طرح مشاغل خانگی در همه دستگاه‌های مربوطه، معاون اعتبارات و تسهیلات صندوق مهرامام رضا(ع) گفت: این صندوق برای متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی ثبت نام ندارد و مبلغ اعتبار آن نیز مشخص نشده است. مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا»،‌ در خصوص آخرین وضعیت صندوق مهر امام رضا(ع) در مورد حمایت از مشاغل خانگی‌ اظهار داشت: طبق آخرین برنامه مقرر شد ۲۰ درصد از منابع و اعتبارات صندوق به مشاغل خانگی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این ۲۰ درصد که اختصاص خواهد یافت مربوط به مانده وام و اعتباراتی است که دولت به صندوق پرداخت می‌کند. معاون اعتبارات و تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه بخشی از اعتبار مشاغل خانگی از سرمایه اولیه صندوق است، گفت: امسال صندوق تصمیم دارد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند و در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی توسط صندوق مهر امام رضا (ع) تصریح کرد: در حال حاضر مکانیزم پرداخت تسهیلات به این مشاغل تغییر کرده و توسط کمیته مشاغل خانگی تدوین و ابلاغ شده است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در بحث مشاغل خانگی باید زنجیره پشتیبان و حمایت از آنها ایجاد شود، بیان داشت: زمانی که فردی در منزل تولیدی لباس راه‌اندازی می‌کند،نیاز به وسایل ضروری کار و سرمایه در گردش و دیگر مباحث دارد و نیز گروه پشتیبان که باید از تولید این افراد حمایت کرده و تولیدات را به بازار مصرف برساند.

به گفته معاون صندوق مهر امام رضا (ع)، این صندوق به گروه‌های پشتیبان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و نیز طرح‌های مشاغل خانگی تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.