مرکز خدمات فولاد ایران- با نزدیک شدن به اواخر سال و تعطیلات کریسمس تقاضای میلگرد صادراتی ترکیه کاهش یافته است. قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی پس از رشد قیمت قراضه افزایش یافته و به ۶۷۰ دلار هر تن فوب رسیده است. برخی از تجار اظهار داشته‌اند که صادرات میلگرد ترکیه به خاورمیانه بیشتر در قیمت ۶۶۵ دلار هر تن سی اف آر انجام شده است. تنها با افزایش تقاضا امکان معامله میلگرد در قیمت ۶۷۰ دلار هر تن امکان‌پذیر است.

برخی از تجار پیش‌بینی می‌کنند که روند قیمت میلگرد تا مدتی به همین صورت باقیمانده و قیمت این محصول همگام با رشد قیمت قراضه بالا رفته و به ۷۰۰ دلار هر تن برسد. در این میان عده‌ای نیز اظهار داشته‌اند که قیمت ۷۰۰ دلار هر تن سقف قیمت میلگرد می‌باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که میلگرد ترکیه در قیمت ۶۵۰ دلار هر تن سی اف آر وارد دبی شده است و در حال حاضر قیمت پیشنهادی این محصول ۶۷۰ تا ۶۷۵ دلار هر تن سی اف آر است. بیشتر محصولات خریداری شده برای تحویل در ماه فوریه است. به همین دلیل احتمال کاهش تقاضای میلگرد در ماه فوریه در دبی وجود دارد.

در حال حاضر قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی ۶۳۰ دلار هر تن است و کارخانه‌ها در نظر دارند تا قیمت این محصول را به دلیل افزایش قیمت قراضه به ۶۳۵ تا ۶۴۰ دلار هر تن برسانند.