مصوبات سفر دولت به استان البرز

دنیای اقتصاد - رییس جمهور و هیات دولت در ادامه دور سوم سفرهای استانی به منظور انجام هشتاد و دومین سفر این بار به استان تازه تاسیس البرز سفر کردند تا ضمن بررسی روند پیشرفت مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی‌، مشکلات، کمبودها و راه‌های تسریع در روند اجرای مصوبات را در مناطق مختلف استان البرز پیگیری کنند. اگر چه رییس جمهوری پیش از این دو بار به شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد سفر کرده است، اما این نخستین سفر هیات دولت به استان البرز پس از تشکیل این استان به شمار می‌آید. این در حالی است که عیسی فرهادی، استاندار البرز گفته بود از مصوبات سفر اول رییس‌جمهور به کرج ۹۵ درصد و از مصوبات سفر دوم ۵۰ درصد اجرایی شده است. به گزارش دنیای اقتصاد‌، محمود احمدی‌نژاد‌، ‌رییس‌جمهور در بدو ورود به استان البرز در جمع خبرنگاران از اتخاذ تصمیمات مناسب برای رشد و آبادانی استان البرز خبر داد و گفت: مجموعه دولت در اولین سفر به استان البرز تمام توان خود را بسیج خواهند کرد تا بتوانند در سطح بالاتر و شایسته‌تری به مردم این دیار خدمت کنند.

استعدادهای البرز قدرت بروز نداشت

‌رییس‌جمهور در اجتماع پرشور مردم شهرستان کرج نیز با تاکید بر اینکه استعدادهای استان البرز زیر بار مشکلات تهران فرصت بروز، شکوفایی و اثرگذاری در شان این استان را نداشت، خاطرنشان کرد: این استان می‌تواند در موضوعات گوناگون به بهترین و پیشرفته‌ترین استان کشور تبدیل شود.

وی گفت: استان نوپای البرز از جهات گوناگون دارای استعداد و سرمایه‌های بسیار ارزشمندی است. وی خاطرنشان کرد: در فاصله کوتاهی و با عنایت مجلس لایحه استان البرز به تصویب رسید که در بودجه سال ۹۰ نیز بودجه این استان به صورت مستقل در اختیار مدیران استان قرار خواهد گرفت. وی افزود: دولت مصمم است به لحاظ شاخص‌های گوناگون به گونه‌ای در این استان سرمایه‌گذاری کند که ظرف سه چهار سال شاخص‌های این استان نیز بالا آمده و معادل متوسط همه استان‌های کشور شود.

احمدی‌نژاد پیشرفت استان البرز را مشروط به دو شرط دانست و گفت: شرط اول برعهده دولت است که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه از این استان حمایت کند که این استان نیز یک حرکت جهشی به بهترین شکل را داشته باشد. اما شرط دوم مخصوص جوانان و مردم این استان است که باید دست در دست هم دهند و با پشتکار و تلاش بی‌وقفه استان خودشان را بسازند تا بر بام ایران عزیز بنشینند.

رییس جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر پیگیری و رسیدگی ویژه به مسائل و نیازهای استان البرز در تمام بخش‌ها گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کنید که در طول سه تا چهار سال تمام محرومیت‌ها، در سایه بودن و عدم برخوردار بودن استان البرز برطرف شود.به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد در جلسه استانی هیات دولت با بیان اینکه استان البرز سال‌های طولانی به لحاظ شاخص‌های جمعیتی و اقتصادی شایستگی استان بودن را دارا بود، اما در زیر سایه استان تهران قرار داشت، تصریح کرد: وزرا توجه داشته باشند که هر مصوبه ویژه‌ای که برای استان‌های کشور اتخاذ شده، برای استان البرز نیز اتخاذ کنند و برای پیشرفت استان تصمیماتی بگیرند که در شان و شایستگی مردم این خطه باشد. رییس جمهور خطاب به وزرا و معاونین خود گفت: در جلسه استانی هیات دولت باید مصوباتی اتخاذ کنید که محرومیت‌های این دیار را در دو سفر قبلی جبران کرده و فاصله‌ها را در بخش‌های مختلف کاهش دهد.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به وزیر صنایع و معادن گفت: استان برای پیشرفت نیازمند صنایع نوین است و بایستی صنایعی که انرژی بر نبوده و آلودگی ندارند در سطح استان احداث شود.

رییس جمهور همچنین از وزیر مسکن و شهرسازی خواست وضعیت شهرسازی و مسکن شهری و روستایی استان البرز را با نگاه ویژه سروسامان داده و با احداث خطوط ارتباطی، شهرک‌های استان را به یکدیگر متصل کند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت کشاورزی و باغداری استان البرز، حمایت و پشتیبانی از کشاورزی استان را مورد تاکید قرار داد و از وزیر کشاورزی خواست آبیاری تحت فشار را با اولویت در استان تکمیل کند. تکمیل قطار شهری و ادامه اتوبان همت نیز از دیگر توصیه‌های رییس جمهور در این جلسه بود.

تسریع احداث جاده هشتگرد - طالقان

بهبهانی گفت:‌ تسریع در زمینه عملیات احداث جاده هشتگرد به طالقان دنبال می‌شود که این امر از مشکلات می‌کاهد.حمیدرضا بهبهانی بعد از ظهر سه شنبه گذشته در جمع مردم طالقان افزود: وزارت راه و ترابری در تلاش است که با تسریع در عملیات احداث جاده هشتگرد به طالقان، این شهرستان در اسرع وقت از بن بست خارج شود.وزیر راه اضافه کرد:‌ با ارتقای طالقان به شهرستان، بستر مناسب برای رشد و شکوفایی این منطقه نیز فراهم می‌شود.

افزایش شکوفایی با هدفمند کردن یارانه‌ها

این مسوول گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، شاهد افزایش رشد و شکوفایی کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی خواهیم بود. وی بیان کرد:‌ قبل از اجرای این قانون، توزیع یارانه‌ها به درستی انجام نمی‌شد که همین امر مانع از افزایش عدالت اقتصادی می‌شد. بهبهانی اظهار کرد :‌ طبق این قانون بخشی از درآمد حاصل از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی به مردم پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه مابقی نیز از سوی دولت صرف امور عمرانی و جاری کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون در کشورهای پیشرفته به دلیل قیمت بالای بنزین، مسافرت‌های درون شهری بیهوده حذف شده ضمن اینکه کاهش هزینه‌های خانوار و ترافیک جاده‌ها از جمله آثار مثبت این امر است.

استقرار سریع ادارات وزارتخانه‌ها

به گزارش دنیای اقتصاد ، وزیر کشور از تمامی‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خواست ادارات کل خود را سریع‌تر در البرز مستقر کنند.

وزیر کشور ظهر سه شنبه گذشته پس از بازدید از رمپ دو قطار شهری، کلنگ‌زنی فاز دوم دهکده توریستی البرز در کمالشهر و نیز بهره برداری از دو مخزن پنج هزار مترمکعبی آب شرب در کمالشهر، بازدید از پروژه مسکن مهر حلقه دره ماهدشت و کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین سالن ورزشی این شهر همراه با دیگر مسوولان استانی و محلی در مجموعه دشت بهشت مشکین‌دشت حضور یافت تا در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که به میزبانی مدیریت شهری مشکین‌دشت برگزار شد، شرکت کرد. سید مصطفی محمد نجار در این جلسه تصریح کرد: آن دسته از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور که تاکنون شعبه‌های خود را در استان مستقر نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

۲۷۰ مصوبه دولت برای ارتقای جایگاه استان البرز

در جریان سفر هیات دولت به استان البرز ۲۷۰ بند برای ارتقای جایگاه این استان و جهش آن جهت رسیدن به دیگر استان‌ها تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رحیمی ‌معاون اول رییس جمهور سه‌شنبه گذشته پس از جلسه هیات دولت در استان البرز با اعلام خبر فوق افزود: مصوبات دولت به گونه‌ای بود که هم مافات گذشته را جبران کرده و هم در شان استان البرز بود.

وی جمع کل اعتبار مصوب را برای این ۲۷۰ بند ۹ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۱ هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات در کنار این مصوبات در نظر گرفته شد.

رحیمی‌در مقایسه این سفر با سفر اول و دوم هیات دولت به کرج گفت: رقم مصوبات گذشته معادل ۹۸ مصوبه در سفر اول با مجموع ۶۱۵ میلیارد ریال و ۱۰۵ مصوبه در سفر دوم با ۳۱۳ میلیارد ریال بود که قابل قیاس با مصوبه اخیر نیست. وی همچنین از تخصیص ۱۷۵۵ میلیارد ریال در کارگروه فرهنگی تا ظرف ۵ سال اعلام کرد و افزود: به عنوان نخستین اولویت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی استان البرز مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

اعلام مهم‌ترین مصوبات هیات دولت

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری البرز از تصویب مصوباتی از جمله سیمای استانی ، دانشگاه جامع البرز و غیره خبر داد.

کاوه حداد پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در کرج اظهار کرد: در جلسه هیات دولت مصوبات تاثیرگذاری برای توسعه البرز به تصویب رسید که از آن میان می‌توان به ایجاد سیمای استانی البرز اشاره کرد. وی افزود: همچنین دولت مصوب کرد طی دو ماه ۱۵ میلیارد تومان به استان البرز تخصیص یابد و از این میزان اعتبار می‌بایست ۴۰ درصد صرف پروژه‌های عمرانی و ۶۰ درصد دیگر صرف برنامه‌های فرهنگی و توسعه نرم‌افزاری شده و از این رو جهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره‌های گذشته ایجاد خواهدشد.

حدادپور ایجاد دانشگاه جامع البرز را از جمله دیگر مصوبات مهم هیات دولت برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد دانشگاه فوق تمام مراکز تحقیقاتی مستقر در البرز نیز به درجه پژوهشگاه ارتقا پیدا می‌کنند. وی همچنین از تکمیل پروژه‌هایی در بخش آب و فاضلاب و نیز ایجاد ۷ بیمارستان در استان البرز خبر داد. حداد پور از ارتقای دانشکده علوم پزشکی کرج به دانشگاه و مستقل شدن دانشگاه تربیت معلم کرج و انتقال کامل آن به استان البرز نیز خبر داد.