رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: برای تقویت بیمه‌های عمر در مقابل سپرده‌های بانکی در حال مذاکره با هیات دولت هستیم تا یارانه به این نوع بیمه نامه‌ها تعلق گیرد. به گزارش بیمه آنلاین، جواد فرشباف ماهریان افزود: در سال آینده اصلاح آیین نامه شورای‌عالی بیمه را برای بیمه‌های عمر خواهیم داشت تا هرچه بیشتر در جهت بسط و گسترش آن در میان اقشار مختلف مردم گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که یارانه به بیمه‌های عمر تعلق گیرد، مردم ترغیب به خرید این نوع بیمه نامه‌ها خواهند شد و به همین منظور در بیمه مرکزی مذاکراتی با هیات دولت در حال انجام است.

فرشباف ماهریان با اشاره به آیین‌نامه بیمه درمان تکمیلی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات قبلی شورای‌عالی بیمه، بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی، برای گروه‌هایی که اعضای آنها بیش از ۵۰ نفر باشد صادر می‌شد؛ اما با نهایی شدن مصوبه جدید در شورای‌عالی بیمه از سال آینده با حضور ۱۰ نفر در یک گروه نیز می‌توان نسبت به اخذ این بیمه نامه اقدام کرد و نیازی به گروه‌های بالاتر از ۵۰ نفر نیست.

به گفته وی، بیمه درمان تکمیلی می‌تواند پرتفوی مناسبی برای شرکت‌های بیمه به ارمغان آورد، چرا که مورد نیاز خانوارها بوده و از آن با اصلاح قوانین استقبال بیشتری به عمل خواهد آمد.رییس‌کل بیمه مرکزی یادآور شد: ما به عنوان ناظر در صنعت بیمه خواستار تحول در این صنعت بوده و آن را در شرکت‌های بیمه رصد می‌کنیم.