فرانسوا فیون، نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه در عربستان از تصمیم غرب برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه، فیون در جریان سفر به عربستان اعلام کرد: «قدرت‌های غربی درصدد تقویت تحریم‌ها علیه ایران هستند.» در شرایطی که کشورهای غربی پیشنهادات سازنده ایران را در جریان مذاکرات در نشست استانبول نپذیرفتند، فیون افزود: «باید با افزایش تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند.»

فرانسوا فیون که این سخنان را خطاب به نظامیان حاضر در ناو هواپیما بر شارل دوگل در کرانه جده در عربستان سعودی بیان می‌کرد، توضیح بیشتری در مورد جزئیات این اقدام نداد.

پس از شکست اجلاس استانبول، مذاکرات اتمی شش کشور عضو گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان به بن‌بست رسید.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک واشنگتن، روز جمعه اعلام کرد که کشورهای غربی مشغول بررسی امکان افزایش تحریم‌های بیشتر مالی علیه ایران به ویژه در حوزه نفت و گاز هستند.

غرب مدعی است که ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی

و صلح آمیز است.