قیمت بیلت در تعدادی از بازارهای جهانی از روند نزولی برخوردار بوده است و اغلب بازارهای جهانی بیلت تحت فشار برای کاهش قیمت است. به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن کاهش تقاضای خرید بیلت و نیز افت قابل توجه قیمت آهن قراضه موجب شد که به‌رغم تلاش برخی از تولیدکنندگان بیلت برای حفظ قیمت فروش خود، فشار خریداران بر کاهش قیمت بیلت افزایش یابد.

کاهش ۶۰ دلاری بیلت ترکیه
اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی بیلت در بازار داخلی و صادراتی ترکیه دارای افت قابل ملاحظه‌ای بوده است. کاهش قیمت آهن قراضه به همراه سردی تقاضای خرید بیلت موجب شد که اغلب تولیدکنندگان بیلت ترکیه، قیمت‌های فروش خود را کاهش دهند. قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه به طور متوسط 610-600 دلار/تن (تحویل درب کارخانه) بوده است که در مقایسه با هفته قبل حدود 60 دلار/تن کاهش داشته است. همچنین، قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه معادل 610-600 دلار/تن، فوب اعلام شده است، در حالی که قیمت هفته قبل معادل 670-665 دلار/تن، فوب بوده است. قیمت آهن قراضه وارداتی ترکیه از اواسط ماه ژانویه حدود 70 دلار/تن کاهش یافته است، به دنبال کاهش قیمت آهن قراضه، قیمت بیلت صادراتی تولیدکنندگان ترکیه نیز افت داشته است.
CIS به‌دنبال جذب مشتری برای بیلت
اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت معاملاتی بیلت تولیدکنندگان کشورهای CIS در هفته مورد بررسی معادل 640-630 دلار/تن، فوب دریای سیاه بوده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل تغییری نداشته است. قیمت بیلت صادراتی این کشورها به‌شدت تحت فشار است و خریداران خواهان کاهش قیمت به سطح 600 دلار/تن، فوب هستند. در حال حاضر و بالاخص با توقف خرید بیلت از سوی مصری‌ها، که از عمده ترین خریداران بیلت از کشورهای CIS هستند، صادرات بیلت این کشورها در حال کاهش است و به نظر می‌رسد که برای جلب مشتری، قیمت‌های بیلت صادراتی کشورهای CIS در هفته های پیش رو با کاهش همراه شود.
افت قیمت بیلت پیشنهادی «CIS»
در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی‌اف‌آر بنادر کشورهای منطقه خلیج‌فارس 670-660 دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل بالغ بر 10 دلار/تن افت داشته است. با توجه به افت قیمت آهن قراضه و کاهش تقاضای خرید، انتظار می‌رود که قیمت در هفته های پیش رو با کاهش بیشتری مواجه شود.قیمت بیلت وارداتی ایران معادل 660-645 دلار/تن، سی اف آر بنادر شمالی اعلام شده است که نسبت به هفته قبل کاهش نشان می‌دهد.
بیلت چینی رشد کرد
قیمت بیلت در مناطق مختلف چین دارای ثبات بوده است. قیمت بیلت در بازار داخلی چین (با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده) برای گرید 20mnsi، 4477 یوآن/تن (680دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.
قیمت بیلت با کیفیت Q۲۳۵ و Q۱۹۵ نیز همانند هفته گذشته، معادل ۴۳۳۷ یوآن/تن (۶۵۹ دلار/تن) بوده است. قیمت بیلت صادراتی چین معادل ۸۲۶-۸۲۰ دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل رشد جزئی داشته است.