کاهش 50 درصدی حوادث معدنی

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبرداد که همزمان با رشد تولید محصولات و فرآورده‌های معدنی در سال جاری، حوادث معدنی نیز حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. «غلامحسین رحیمیان» مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی یادآور شد: این اقدام با اجرای برنامه‌های آموزشی، ‌به کار گیری روش‌های نوین معدنکاری و نیز خرید تجهیزات جدید عملی شده است.

وی در نشست خبری روز گذشته افزود: از ابتدای سال تا ۲۴بهمن ماه، میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن به ۲۴میلیون و ۲۰۰هزار تن رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷درصدی برخوردار بود.

افزایش برداشت از انگوران

وی در مورد رشد تولید در دیگر محصولات معدنی اظهار کرد: ‌در این مدت ۶۳۲هزار تن خاک روی در معدن سرب و روی انگوران تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲۳درصدی همراه شده است. به گفته وی تولید کک متالورژی (مورد استفاده در کوره بلند ذوب آهن) نیز با رشد ۳۳درصدی به ۲۹۱ هزار تن رسید. «رحیمیان» در عین حال با اشاره به اینکه کارخانه تولید کک در زرند کرمان در سال آینده به ظرفیت اسمی‌۴۰۰هزار تنی خواهد رسید، افزود: این کارخانه که ۲ سال پیش وارد مدار تولید شده برنامه افزایش تولید تا مرز ۸۰۰هزار تنی را در دست مطالعه دارد.

طرح‌های سنگ‌آهن

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت طرح‌های توسعه سنگ‌آهن اظهار کرد: با طرح‌هایی که در ناحیه مرکزی (سنگ‌آهن بافق)، ‌آنومالی شماره ۳ گل‌گهر، ‌چادرملو و... به اجرا در می‌آید خطوط جدیدی که در بخش فولاد خام به بهره‌برداری می‌رسند، ‌تغذیه خواهند شد.

به گفته «رحیمیان»، ‌شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران در حال حاضر ۱۵ واحد معدنی، ‌۱۳ طرح تجهیز در معادن و ۱۸ پروژه اکتشافی در دست اجرا دارد. این شرکت همچنین ۹۰ درصد سنگ آهن و‌۸۰ درصد زغال‌سنگ کشور را تولید می‌کند.