لیفان جدید رونمایی شد

گروه خودرو- با رونمایی از مدل جدید لیفان، تعداد خودروهای چینی که در ایران حضور پیدا کردند به هشت خودرو رسید.

«لیفان۶۲۰» که محصول یکی از شرکت‌های خودروساز چین به نام «لیفان» است، دومین محصول چینی شرکت خصوصی کرمان موتور محسوب می‌شود و قرار است از هفته آینده میهمان خیابان‌های کشور شود. «کرمان موتور» یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی «کرمان خودرو» به شمار می‌رود و روزگاری با «دوو موتورز کره» همکار بود، اما هم‌اکنون دو سالی می‌شود که با چینی‌ها همکار شده و محصولات لیفان موتورز را مونتاژ می‌کند.

این شرکت در مرحله اول، لیفان مدل ۵۲۰ را مونتاژ کرد و هم‌اکنون نیز مدل ۶۲۰ این خودرو را میهمان خط تولید خود در دل کویر کرده است. همچنین آن طور که کرمان موتوری‌ها اعلام کردند، ظاهرا قرار است در آینده یک لیفان شاسی بلند نیز روانه کشور شود. اما سری به «لیفان ۶۲۰» بزنیم و ببینیم مشخصات فنی این میهمان تازه وارد چینی به چه شکل است.

لیفان ۶۲۰ مجهز به موتور ترایتک با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و ۱۱۵ اسب بخار قدرت (این موتور بر روی خودروهای مینی کوپر متعلق به شرکت BMW و همچنین کرایسلر مدل پی تی کروزر استفاده شده است) با ظاهری مدرن به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ با قابلیت ارتقا به یورو ۴ است.فضای بزرگ صندوق عقب (۶۵۰ لیتری) و سیستم ضد سرقت نیز از دیگر امکانات لیفان جدید است.

کرمان موتوری‌ها قصد دارند لیفان جدید را با قیمتی بین ۵/۱۸ تا ۵/۱۹ میلیون تومان روانه بازار کنند.

ظرفیت ۱۵ هزار دستگاهی لیفان

اما مدیرعامل کرمان موتور نیز که در مراسم رونمایی دیروز میزبان خبرنگاران بود، با اشاره به سابقه شرکت گفت: ما ابتدا با شرکت دوو کار می‌کردیم، اما پس از خرید سهام آن توسط جنرال موتورز، از سال ۱۳۸۷ با تولید و عرضه محصول لیفان ۵۲۰ در بازار ایران به فعالیت خود ادامه دادیم.

محمدرضا میر علینقی با بیان اینکه از دو سال گذشته برنامه‌ریزی تولید و عرضه خودروی لیفان ۶۲۰ به بازار ایران آغاز شده، اظهار داشت: سال گذشته قرارداد تولید این خودرو با گروه صنعتی لیفان به امضا رسید و این خودرو جدید سه بار و هر بار چند هزار کیلومتر در جاده‌های مختلف کشور تست شده است.

وی از طراحی موتور این خودرو توسط دو شرکت بی.ام.دبلیو و کرایسلر خبر داد و تصریح کرد: این موتور جزو ۱۰ موتور برتر جهان است و هم‌اکنون خودروهای «مینی کوپر اس» و «کرایسلر PT» با این نوع موتور تولید و عرضه می‌شوند.

مدیرعامل کرمان موتور از برنامه تولید هفت هزار دستگاه خودرو لیفان۶۲۰ برای سال آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد که تا ۱۵ هزار دستگاه لیفان۶۲۰ در کرمان موتور تولید شود.

میرعلینقی متوسط مصرف سوخت لیفان ۶۲۰ را برای هر ۱۰۰ کیلومتر و در سیکل ترکیبی ۶/۷ لیتر دانست و ادامه داد: این خودرو در کنار سایر خودروهای موجود منجر به تکمیل شدن ذائقه بازار خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور میزان داخلی سازی برای لیفان ۶۲۰ را ۲۰ درصد اعلام و اظهار کرد: این میزان خودکفایی برای سال آینده به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید. وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها در صنایع خودروسازی کرمان متذکر شد: ما(کرمان موتور) با تحریم، بزرگ شده‌ایم و باید بگویم که مشکلات موجود در مسیر تحریم و ایجاد روابط غیرعادی تجاری از سوی برخی کشورها همچنان بی‌اثر مانده است.

همچنین «مارک تیمبر» قائم‌مقام گروه صنعتی لیفان، در این نشست خبری از برنامه ریزی برای تولید خودرو دو دیفرانسیل در چین و عرضه همزمان آن به ایران خبر داد و افزود: تولید انبوه خودروهای SUV لیفان از ماه آینده در چین آغاز می‌شود و پس از تست‌های خاص شاهد عرضه آن به بازار ایران نیز خواهیم بود.