آغاز طرح ویژه نظارت بر اصناف آذربایجان غربی از ابتدای اسفند

دنیای‌اقتصاد- ارومیه: رییس سازمان بازرگانی استان آذربایجان غربی از آغاز طرح ویژه نظارتی اصناف از ابتدای اسفند‌ماه تا پایان فروردین سال آینده در استان خبر داد.

جعفر صادق اسکندری با اعلام این خبر افزود: این طرح مطابق با سال‌های گذشته ولی کمی جدی‌تر با حمایت و پشتیبانی مجامع امور صنفی در استان انجام خواهد پذیرفت. وی در خصوص بازرسی‌های انجام شده از اصناف در سال جاری گفت: میزان بازرسی‌ها از واحدهای صنفی در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت از ۳۳۰ هزار واحد ، بازرسی انجام شد که طی آن ۱۷ هزار پرونده تخلف تشکیل شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، ۱۴۵ هزار بازرسی انجام و طی آن ۱۱ هزار پرونده تخلف تشکیل شده بود.

اسکندری درباره اکیپ‌های سیار سازمان بازرگانی هم گفت: با توجه به وضعیت ترافیکی شهر ارومیه و عدم دسترسی سریع به مکان‌های پرتردد شهر دو نقطه از شهر را برای رسیدگی و اخذ شکایات مردمی انتخاب کرده‌ایم تا عمل نظارت و رسیدگی به شکایت سریعتر و بهتر در شهر ارومیه انجام بپذیرد.وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: خوشبختانه با توجه به درایت‌های انجام گرفته تا این لحظه هیچ تنش و نوسانی که ما را وادار به وارد شدن به بازار کند مشاهده نشده، البته افزایش قیمت برخی کالاها عادی است، چرا که کالاهای وارداتی تابع قیمت‌‌های جهانی هستند و بسته به بازارهای جهانی قیمتشان تغییر می‌یابد.

اسکندری با اشاره به اینکه برای کنترل وضعیت بازار، کالاهای مورد نیاز را ذخیره کرده‌ایم، افزود: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز با مدت زمان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته و حضور واحدهای تولیدی بدون واسطه در استان برپا خواهد شد.