به اعتقاد مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه با وجود ۵۵ میلیون مشترک تلفن همراه، لزوم تشکیل اتحادیه مستقل تلفن همراه بیش از گذشته احساس می‌شود. پدرام الیکایی، مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه با بیان این مطلب اظهارکرد: با گذشت ۱۶ سال از ورود تلفن همراه به کشور و استفاده همه‌گیر این کالای دیجیتالی و ارتباطی متاسفانه تا کنون هیچ اتحادیه مستقلی برای این ۵۵ میلیون مشترک تشکیل نشده است. وی افزود: در حالی که هم‌اکنون واگذاری انواع سیم‌کارت در کشور به روز شده و شمار متقاضیان هر روز افزایش می‌یابد، لزوم ایجاد اتحادیه مستقل بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این روزها عرضه گوشی‌های قاچاق و بدون گارانتی رسمی در بازار تلفن همراه کشور بیشتر از قبل شده و این امر نتیجه عدم نظارت نهادهای ذی‌ربط و مقابله با فروشندگان گوشی‌های قاچاق است.

الیکایی تصریح کرد: تا کنون اتحادیه ها و انجمن‌های مختلفی که خود را متولی این حوزه می‌دانند نیز اقدام چشمگیری در این بازار انجام نداده اند. وی ادامه داد: نبود اتحادیه مستقل برای این حوزه و در پی آن افزایش پدیده قاچاق انواع گوشی‌های تلفن همراه ، سبب شده است تعداد اندک تولید و مونتاژ داخل هم به دلیل شرایط رقابتی در دست تولیدکنندگان مانده و جذب بازار مصرف نشود. مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه افزود: با توجه به شرایط فعلی که عنان بازار در اختیار قاچاقچیان است، برخی از فروشندگان سود جو نیز برای سوددهی بیشتر اقدام به تعویض لوازم و قطعات یدکی، فروش گوشی‌های کارکرده به جای گوشی‌های نو و ارائه کارت گارانتی‌های تقلبی پرداخته اند. الیکایی خاطرنشان کرد: بازار تلفن همراه این روزها متولیان بسیاری پیدا کرده و همین موازی کاری‌ها باعث شده تا نه تنها این بازار از انسجام مورد نیاز برخوردار نباشد؛ بلکه به دلیل عدم نظارت بر این حوزه مصرف‌کننده نهایی بیشترین متضرر این بازار به حساب آید.