امروز گندم صادراتی در بورس کالا با نرخ ۳۴۵ دلار عرضه می‌شود

گروه بورس کالا - از امروز قرار است که عرضه گندم در رینگ صادراتی بورس کالا از سوی یکی از کارگزاری‌های بورس کالا با تعیین قیمت ۳۴۰ الی ۳۴۵ دلار صورت بگیرد. عرضه مجدد گندم صادراتی در بورس مدتی است که از سوی مسوولان و فعالان به بحث گذاشته شده است و قرار است با موافقت‌های انجام شده از امروز این محصول روی تابلوی بورس بیاید.

صادرات گندم از طریق بورس کالا، اردیبهشت ماه امسال آغاز شد که تاکنون ۹۶۳ هزار تن گندم از طریق تالار کیش به بازارهای جهانی صادر شده که با از سر گرفتن صادرات این محصول حجم صادرات گندم تا پایان امسال از مرز یک میلیون تن می‌گذرد.

عباس بنازاده مدیر توسعه بازار با اشاره به رضایت شرکت بازرگانی دولتی از معاملات بورس کالا در این باره اظهار کرد: پس آنکه قانون توسعه ابزارهای مالیاتی جدید به تصویب مجلس شورای اسلامی‌رسید و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی‌و دستگاه‌های اجرایی از برگزاری مناقصه یا مزایده و تشریفات مربوط به آنها در معاملات بورس معاف شدند، حجم معاملات در بورس بالا رفت و مسوولان شرکت بازرگانی دولتی با رضایت از معاملات بورس کالا از ادامه عرضه گندم در سال آینده خبر می‌دهند و حتی اعلام کرده‌اند که علاوه بر گندم قرار است از سال آینده برنج خرید تضمینی نیز روی تابلوی بورس کالا برود.این در شرایطی است که وزیر بازرگانی نیز از عرضه مجدد گندم برای صادرات گندم و فرآورده‎های آن در بورس کالا، طی هفته جاری خبر داده است.مهدی غضنفری گفته که برای صادرات گندم و فرآورده‎های حاصل از آن مانند آرد، ماکارونی، بیسکویت، گلوکز و نشاسته، عرضه مجدد گندم به بورس کالا آغاز می‎شود.

وی در ادامه اظهار داشته که پس از اجرای موفقیت‎آمیز هدفمندی یارانه‎های «گندم، آرد و نان» به منظور حضور در بازارهای صادراتی، به عرضه گندم برای صادرات آرد و فرآورده‎های حاصل از آن ادامه می‎دهیم.

غضنفری با اشاره به توقف موقت صادرات گندم‎ به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خاطر نشان کرده که از زمان اجرای هدفمندی یارانه‎های «گندم، آرد و نان» تاکنون برای تنظیم بازار داخلی‎، صادرات گندم به طور موقت، متوقف شده بود که این روند دوباره از سر گرفته خواهد شد.