شرکت‌های بیمه باید جریمه نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث را به‌صورت روز شمار دریافت و به حساب صندوق تامین خسارت‌های بدنی واریز نمایند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، محمود امرالهی مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی با بیان این مطلب گفت: برخی نمایندگی‌ها و شعب شرکت‌های بیمه به‌خصوص در شهرستان‌های دور افتاده جریمه نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث را اخذ نمی‌کنند و علاوه بر آن تخفیف نیز می‌دهند که این امر تخلف محسوب شده و مدیران اتومبیل شرکت‌های بیمه جریمه خواهند شد. (طبق قانون منابع صندوق تامین خسارات بدنی از محل؛ ۵ درصد از حق بیمه‌های شخص ثالث، جرائم نداشتن بیمه شخص ثالث و وقفه در تمدید آن، ۲۰ درصد جرایم راهنمایی و رانندگی و ۲۰ درصد هزینه‌های دادرسی قوه قضائیه تامین می‌شود.)

وی با اشاره به اینکه نهاد ریاست‌جمهوری و نمایندگان مجلس از صندوق تامین خسارت‌های بدنی حمایت می‌کنند، افزود: شرکت‌های بیمه باید طبق قانون عمل نمایند و در صورت تخلف براساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت شکایت صندوق از شرکت بیمه رییس شعبه و مدیر اتومبیل آن باید جوابگو باشند و با توجه به اینکه چهار وزیر و معاون وزیر از صندوق پشتیبانی می‌کنند، این امر قابل پیگیری خواهد بود. امرالهی به شرکت‌های بیمه پیشنهاد کرد: ابلاغیه یا بخشنامه‌ای به نمایندگی‌هایشان ابلاغ کنند مبنی بر اینکه جرائم دیر کرد، اخذ بیمه نامه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را به صورت روز شمار محاسبه و دریافت کنند.

او تاکید کرد: این جرائم در اسرع وقت به حساب صندوق تامین خسارت‌های بدنی واریز شود. مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در صندوق ما مواجه می‌شویم با شرکت‌هایی که به دلایل واهی از پرداخت خسارت به زیان دیده سر باز می‌زنند که در کمیسیون ماده ۱۴ قانون بیمه شخص ثالث تصویب شده است که علت عدم پرداخت خسارت باید به‌صورت کتبی به بیمه مرکزی اعلام شود. وی خاطرنشان کرد: در تفسیر ماده ۱۴ این قانون صراحتا عنوان شده است که دلیل عدم پرداخت خسارت باید به مسوولان نظارتی عنوان شود.