مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه تشعشعات آنتن هیچ ضرری برسلامتی افراد ندارد، اعلام کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خانه خود آنتن BTS نصب کرده است. داوود زارعیان با بیان اینکه آنتن BTS هیچ‌گونه ضرری بر سلامتی افراد ندارد، گفت: مهندس فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خانه خود BTS نصب کرده تا با این اقدام افراد جامعه متوجه بی‌خطر بودن تشعشعات این آنتن‌ها بشوند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات مجوزهای لازم برای نصب آنتن‌های بی.تی.اس. را از همه سازمان‌های مسوول اخذ کرده است، افزود: در شرایط حاضر همکاری سازمان‌ها برای نصب آنتن BTS با شرکت مخابرات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی گفت: بر اساس قانون حفاظت در برابر اشعه سال ۱۳۶۷، شدت تشعشعات هر منبع تولید کننده اشعه باید قبل از مراحل نصب و بهره‌برداری انرژی، سنجیده و ثبت شود.

افزایش چشمگیر مشترکان تلفن همراه در سال‌های اخیر، افزایش تعداد ایستگاه‌های آنتن موبایل در مناطق مسکونی را به امری اجتناب‌ناپذیر و اجباری تبدیل کرده است. اما این امر با توجه به امواجی که این آنتن‌ها ساطع می‌کنند، نگرانی‌هایی از حیث خطرساز بودن این امواج ایجاد کرده است.

تعداد مشترکان تلفن همراه به ۶۰ میلیون نفر رسید

قائم‌مقام شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به ارتقای رتبه ایران در حوزه تلفن همراه گفت: بیش از ۶۰ میلیون مشترک تلفن همراه در ایران وجود دارد. «حمیدرضا نیکوفر» در نخستین همایش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در محل همایش‌های صدا و سیما، اظهار داشت: ایران در سال ۲۰۰۸ در بازار منطقه با ضریب نفوذ ۱۰ تا ۱۲ درصدی رتبه ۱۳ را در میان ۱۵ کشور خاورمیانه داشت، اما هم اکنون همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه و دارای رتبه ۲۴ در بین ۷۰۰ اپراتور دنیا در زمینه جذب مشترک است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه ۱۵ کشور درحال توسعه در زمینه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه نسبت به کشورهای توسعه یافته ، افزود: در سال ۲۰۰۸ از ۹۰۰ میلیارد دلار سهم بازار تلفن همراه ۱۶۰ میلیارد دلار به خدمات ارزش افزوده اختصاص داشت که این میزان در سال ۲۰۰۹ رشد قابل‌توجهی داشته است. نیکوفر از افزایش سهم خدمات ارزش‌افزوده بازار خاورمیانه در سال ۲۰۰۹ خبر داد و گفت: سهم بازار خدمات ارزش افزوده در این سال ۲۰۰ میلیارد دلار بوده که ۴۰ میلیارد آن مربوط به کشورهای در حال توسعه و هشت میلیارد آن مربوط به منطقه خاورمیانه است.

قائم مقام شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر رشد بازار خدمات ارزش‌افزوده در ایران با توجه به افزایش اپراتورهای موبایل تصریح کرد: پیش‌بینی می شود بازار موبایل با ۶۸ میلیون مشترک و ضریب نفوذ ۹۳ درصدی به حالت اشباع برسد که تا رسیدن به این ارقام فاصله کمی داریم به همین دلیل اپراتورها باید به فکر ایجاد درآمد از طریق راه‌های جدید باشند.