ایسنا- قائم‌مقام سایپا از ورود پراید مدل ۱۳۹۰ به بازار خبر می‌دهد.

محمد سعید فلاحی با بیان اینکه پراید مدل ۱۳۹۰ به بازار عرضه شده است، افزود: مردم می‌توانند پراید با مدل سال آینده را تحویل بگیرند. وی در پاسخ به اینکه با توجه به الزام نصب دو کیسه ایمنی هوا‌ (ایربگ) روی خودروهای سواری از سال ۱۳۹۰ آیا سایپا برنامه‌ریزی لازم را برای این کار انجام داده است، گفت: در حال حاضر همه محصولات سایپا به جز پراید به کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. برنامه نصب کیسه ایمنی هوا روی پراید نیز از سال آینده در دستور کار سایپا قرار می‌گیرد.

به گفته فلاحی، این برنامه در ابتدا با نصب یک کیسه ایمنی هوا روی پراید عملیاتی می‌شود و در آینده دو ایربگ روی این خودرو نصب خواهد شد.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی پیشتر اعلام کرده است که با توجه به مصوبه شورای‌عالی استاندارد که توسط رییس‌جمهور به وزرات صنایع ابلاغ شده است، نصب کیسه ایمنی هوا از ابتدای برنامه پنجم توسعه؛ یعنی آغاز سال ۱۳۹۰ اجباری خواهد بود و طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، تولیدکنندگان خودرو موظف هستند که از ابتدای سال آینده خودروهای خود را مجهز به دو ایربگ به بازار عرضه کنند و خودروهایی که نتوانند این مصوبه را عملی کنند، با مشکل شماره‌گذاری مواجه خواهند شد.