گروه بورس جهانی - قیمت بیشتر کالاهای مورد دادوستد در بورس‌های کالایی جهان روز گذشته نسبت به روز قبل تغییر زیادی نداشت. این در شرایطی است که معامله گران منتظر تحولات آینده سیاسی جهان عرب و راهکارهای اتحادیه اروپا برای رهایی کشورهای اروپایی از دست و پنجه نرم کردن با نرخ تورم هستند.

بازار روز گذشته توکیو شاهد از سرگیری مبادلات با روند افت قیمت‌ها بود، قیمت هر گرم طلا در هر دو سررسید با یک ین کاهش مواجه شد. دادوستد نقره به تبع از بازار طلا در یکی از سررسیدها با کاهش بسیار اندکی و در دیگر سررسید با افزایش بسیار اندکی روبه‌رو شد. قیمت پلاتینیوم تغییری نکرد، اما نرخ پالادیوم با افزایش روبه‌رو شد. معامله نفت خام در بازار توکیو با افت ۱۴۰ ینی همراه بود. این در شرایطی اتفاق افتاد که دادوستد نفت سفید از سوی معامله‌گران نوسان قیمت را تجربه کرد. قیمت پلاستیک هم تا حدودی پایین آمد.
در بورس کالایی شانگهای نرخ‌ها با روند صعودی قیمت‌ها سپری شد. دادوستد هر گرم طلا در یکی از سررسیدهای معاملاتی 15 یوآن بالا رفت، اما در دیگر سررسید کاهش اندک قیمت را تجربه کرد. مبادلات فلزات پایه با افت قیمت آلومینیوم و افزایش قیمت مس دنبال شد، اما دادوستد دو فلز روی و میلگرد با نوسان مواجه شد. قیمت پلاستیک طبیعی رشد قابل توجهی داشت، اما نفت کوره با کاهش روبه‌رو شد.
در بازار تجاری نیویورک هر بشکه نفت خام افزایش نزدیک ۵۰ سنت را تجربه کرد تا قیمت آن در تحویل آوریل ۹۷ دلار و در تحویل مه نزدیک ۹۹ دلار شود. قیمت پلاتینیوم ثبت نشد. این در شرایطی بود که پالادیوم نزدیک ۷ دلار رشد داشت.
مبادلات بورس کالایی شیکاگو با افزایش قیمت ذرت دانه‌ای، سویا و روغن سویا همراه بود، اما مبادلات کنجاله سویا کاهش اندکی داشت. دادوستد گندم، برنج و پنبه افزایش اندکی داشت، اما معامله جو و شکر با کاهش نرخ روبه‌رو شد.